خبر فوری

 
 
عمران خان: واکسن کرونا باید در اختیار تمامی کشور ها قرار گرفته و برای کل بشریت مورد استفاده قرار گیرد
کد خبر :529354159

18:42 1399/08/20


برچسب ها : SCO, پاکستان, پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, سازمان همکاری شانگهای, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان با شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگهای SCO به دعوت رئیس جمهور روسیه، گفت: واکسن ضد کرونا، به جای آنکه به کشور های محدودی اختصاص یابد، باید برای تمامی بشریت مورد استفاده قرار گیرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان با شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگهای SCO به دعوت رئیس جمهور روسیه، در سخنرانی خود با حائز اهمیت خاندن تبادل اطلاعات میان کشور های عضو سازمان جهت کاهش خطرات ناشی از کووید19، خاطر نشان کرد که 50 میلیون نفر در سطح جهانی تحت تاثیر این اپیدمی قرار گرفته اند، ویروس کرونا در سطح جهانی اقتصاد و معیشت را هدف قرار داده و به نابودی کشانده است و بیشتر اقتصاد و بهداشت عمومی تحت تاثیر آن قرار گفته اند. وی افزود: کشور های عضو پس از مشورت با سازمان بهداشت جهانی باید استراتژی های مختصر، متوسط و طولانی مدت را جهت کاهش ضرر های کووید19 آماده کنند، واکسن ضد این ویروس، به جای آنکه به کشور های محدودی اختصاص یابد، باید برای تمامی بشریت مورد استفاده قرار گیرد.

نخست وزیر پاکستان گفت: به مشارکت در صدور بورسیه تحصیلی برای جوانان در زمینه موسسات آموزشی و علمی و اتخاذ یک سیاست چندساله برای بهداشت عمومی و اقتصاد جهانی نیازمند هستیم، پاکستان به منظور کاهش ضرر های این ویروس و نجات مردم از فقر و ویروس قرنطینه هوشمند را اتخاذ کرد. وی افزود: ما پیش از این برای تسهیل وام کشور های فقیر نیز پیشنهاد دادیم و از اقدامات کشور های جی 20 و اداره های مالی استقبال می کنیم، تا بتوان منابع مالی ایجاد کنیم.

وی در خصوص روابط منطقه ای اظهار داشت که پاکستان طی همکاری با چین در حال کار بر پروژه کمربندی و جاده است. وی خواستار برابری بین همه ملتها و محافظت از حاکمیت آنها در برابر ظلم و ستم، تقدس مرزها و حق تعیین سرنوشت مردم و نقش سازمان ملل در ارتقاء صلح و توسعه جهانی شد و گفت: ما همچنین از راه حل مسالمت آمیز مسائل برای نجات صلح منطقه ای از بحران، حمایت می کنیم. وی افزود: پاکستان از موضع حل مسالمت آمیز مسئله افغانستان به خواسته مردم این کشور حمایت کرد که در نتیجه آن توافق صلح در دوحه صورت پذیرفت. باید از عناصر تخریب کننده صلح در داخل و خارج مطلع بود، عناصری که نمی خواهند صلح و ثبات به افغانستان باز گردد.

نخست وزیر پاکستان پس از حمایت از اقدام چین در خصوص امنیت جهانی داده ها، گفت: پاکستان به عنوان خط مقدم با تروریسم مبارزه کرده است و پاکستان با ایدئولوژی افراط گرایی، نژاد پرستی، نئونازیسم و اسلام هراسی در منطقه و بین الملل مخالفت می کند. وی خاطر نشان کرد که پاکستان و چین به طور مشترک برای ساخت واکسن کرونا درحال تلاش هستند، جامعه بین المللی باید به صورت مشترک برای پایان دادن به این بیماری فعالیت کند، باید سازمان های مالی بین المللی و جی 20، در زمینه مبارزه با کرونا به کشور های درحال توسعه کمک کنند. سازمان ملل باید جهت حل مسالمت آمیز مسائل بین المللی اقدام کند، قدرت های جهانی برای برپایی صلح در منطقه نقش خود را ایفا کنند و برای برپایی صلح پایدار در افغانستان، گروه های افغان باید نقش خود را انجام دهند. وی اظهار داشت که هماهنگی بین ادیان امری به شدت ضروری است و توهین به هر دینی با استناد به آزادی بیان قابل قبول نیست. پاکستان نقش خود جهت پایان دادن به آلودگی محیطی بین المللی را ایفا می کند؛

ارسال نظر

 
1