خبر فوری

 
 
عمران خان : هند نباید تهدید کند، تمام ملت پاکستان آماده مقابله با آن است
کد خبر :1718204280

18:30 1397/07/01


برچسب ها : پاکستان, هند,

هند نباید نیت خیرخواهانه مارا منفی تلقی کند. اگر هند چنین تهدید هایی را می‌کند، ملت پاکستان نیز برای مقابله و رویارویی با آن آماده است.


نخست وزیر پاکستان طی بیانیه ای در پاسخ به تهدید ها و اتهامات مقامات هند به پاکستان، گفت : هدف ما از برقراری مذاکرات دوجانبه افزایش روابط تجاری ما بین دوکشور برای از بین بردن فقر و تنگدستی مردم فقیر دوکشور است. هدف ما از مذاکرات را غلط نپندارند، امیدواریم که دولت هند دست از تکبر خود بردارد.

نخست وزیر پاکستان ذر سفر خود به شهر لاهور امروز (یک شنبه) با کارمندان دولتی این شهر در ایالت پنجاب دیدار و گفتگو کرد.
وی خطاب به کارمندان دولتی گفت : مقامات دولتی بر کارمندان فشار نخواهند آورد، در کارهای اداره ها نیز مداخلت نخواهیم کرد. مردم می توانند برای برقراری عدالت به طور آزادانه رای داده و ابراز نظر کنند. اکنون پاکستان با کسری مالیات مواجه است. کشور زیر بار قرض است و در تلاش برای بازگردانی پول های مردم هستیم. کشوری پیشرفت خواهد کرد که نظام حکومتی آن بهتر باشد.

عمران خان افزود، دولت تنها می تواند سیاست گذاری کند، مسئولیت عمل و اجرای آن به عهده کارمندان دولت است. کارمندان دولتی موظف اند از موقعیت پیش آمده نهایت استفاده را بکنند، چنین دولتی که به شما موقعیت خدمت و کار را می‌دهد برای نخستین بار در پاکستان آمده است. کارمندان حکومت بدون هیچ فشاری به خدمات خود برای بهبودی وضعیت جامعه ادامه دهند، حکومت کنار آنان است.

وی با اشاره به سفر خود به عربستان سعودی گفت : برای سرمایه گذاری رفته بودیم نه طلب قرض. وضعیت جغرافیایی پاکستان برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است.

وی درمورد بیانات و درگیری های پیش آمده از جانب هند گفت : امیدواریم دولت هند موضع متکبرانه خود را تغییر دهد. ما خواستار برقراری روابط دوستانه با هند هستیم، زیرا از این طریق فقر تمام و تجارت ما بین دوکشور افزایش خواهد یافت. هند نباید نیت خیرخواهانه مارا منفی تلقی کند. اگر هند چنین تهدید هایی را می‌کند، ملت پاکستان نیز برای مقابله و رویارویی با آن آماده است. اگر ما خواستار دوستی با کشور هند هستیم، به این معنی است که این روند به نفع هردو کشور است.

وی در پایان سخنان خود گفت : شهروندان پاکستانی مقیم در خارج استعداد زیادی دارند، اگر آنان در کشور خود سرمایه گذاری کنند، کشور به جای عالی خواهد رسید.

ارسال نظر

 
1