خبر فوری

 
عمران خان: نسبت دادن ناکامی آمریکا در افغانستان غیر منصفانه است
کد خبر :1589461620

16:25 1398/06/21


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی گفتگو با شبکه روسیه ای، گفت: نسبت دادن ناکامی آمریکا در افغانستان به پاکستان غیر منصفانه است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان طی گفتگو با شبکه روسیه ای، گفت: اگر ما در جنگ آمریکا پس از حادثه یازده سپتامبر وارد نمی‌شدیم، الان ما به عنوان خطرناک ترین کشور جهان شناخته نمی‌شدیم. وی افزود، اینگونه افراد (گروه های تروریستی) در جنگ علیه اتحادیه شوروی آموزش یافتند و سازمان سیا آنها را از جهت مالی و نظامی تامین می‌کرد، اما پس از گذشت یک دهه که آمریکا پا در افغانستان گذاشت همین افراد را که جهادی میخواندند را به تروریست تغییر عنوان داد. چنین اقدامی یک تضاد بزرگی بود که آنها آن را احساس کردند. پاکستان باید در این جنگ وارد نمی‌شد و بی‌طرف می‌ماند. با تبدیل شدن پاکستان به عنوان متحد آمریکا، این گروه ها علیه ما شدند و جان 70 هزار پاکستانی ضایع شد.
نخست وزیر پاکستان ابراز داشت که وی از نخست مخالف این جنگ بود، این جنگ خسارت 100 میلیارد دلاری به اقتصاد وارد آورده است. اکنون آمریکا اتهام عدم موفقیت خود در افغانستان را به ما نسبت داده است که این امر غیر منصفانه ای است.

ارسال نظر

 
1