خبر فوری

 
 
عمران خان نخست وزیر پاکستان طی یک سفر سه روزه عازم آمریکا شد
کد خبر :1130279631

09:48 1398/04/29


برچسب ها : آمریکا, پاکستان و آمریکا, دونالد ترامپ, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در صدر هیئت بلندپایه، به منظور دیدار با مقامات ایالات متحده آمریکا طی یک سفر سه روزه عازم واشنگتن پایتخت این کشور شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز عمران خان نخست وزیر پاکستان در صدر هیئت بلندپایه، به منظور دیدار با مقامات ایالات متحده آمریکا طی یک سفر سه روزه عازم واشنگتن پایتخت این کشور شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده عبدالرزاق داوود مشاور بازرگانی نخست وزیر، زلفی بخاری معاون نخست وزیر در امور شهروندان پاکستانی مقیم خارج و ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان در این سفر به همراه عمران خان عازم آمریکا شده اند.

این نخستین سفر عمران خان به آمریکا، پس از به روی کار آمدن در منصب نخست وزیری پاکستان است، وی با پرواز تجاری خط هوایی قطر ایرویز و از طریق مسیر دوحه عازم آمریکا شده است،  وی در جریان این سفر علاوه بر دیدار با مقامات مختلف آمریکا در 31 تیرماه با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز دیدار خواهد نمود.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که پیش از این به آمریکا رفته است روز گذشته در خصوص سفر عمران خان به آمریکا از برگزاری دو دیدار جداگانه میان نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور آمریکا خبر داد و گفت: عمران خان و دونالد ترامپ ابتدا در دفتر کار رئیس جمهور آمریکا(دفتر بیضی شکل) و سپس در اتاق کابینه دولت دیدار خواهند داشت.

وی افزود: عمران خان در جریان این سفر با رسانه های آمریکایی به مصاحبه خواهد پرداخت و علاوه بر دیدارهای خصوصی با برخی از شخصیت های مختلف از جمله نمایندگان صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، با نمایندگان شورای تجارت پاکستان-آمریکا و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز دیدار خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1