خبر فوری

 
 
عمران خان مامور به انجام سیاست های ارتش پاکستان
کد خبر :1816901475

15:18 1397/10/06


برچسب ها : ارتش, پاکستان, نخست وزیر,

دادگاه پاکستان مجددا به دلیل محکومیت نواز شریف نخست وزیر پیشین پاکستان، مورد اعتراض قرار گرفته است که دادگاه براساس سیاست های ارائه شده به آن، مجازات را تعیین می کند.


 

دادگاه پاکستان مجددا به دلیل محکومیت نواز شریف نخست وزیر پیشین پاکستان، مورد اعتراض قرار گرفته است که دادگاه براساس سیاست های ارائه شده به آن، مجازات را تعیین می کند. این نشان دهنده میزان نفوذ ارتش و تاثیر ارتش پاکستان در سیستم و نظام کشور پاکستان است، که با قدرت خود می تواند سیاست مدار و شخصیت معروفی همچون نواز شريف را از صحنه عمومی و نگاه مردم به دور نگاه دارد. این در حالی است که گذشته نواز شریف پر از درگیری های وی با ارتش این کشور است. گفتنی است کودتای سال 1378 و بر کناری نواز شریف از سمت نخست وزیری پاکستان توسط رئیس ارتش این کشور پرویز مشرف آغاز درگیری میان نواز شریف و ارتش این کشور بوده است.

نواز شریف به دلیل جدید ترین حکم مجازات خود هم اکنون در زندان لاهور است. گفتنی است قبل از انتخابات اخیر نخست وزیری پاکستان نیز به همراه دختر وی، داماد نواز شریف نیز به دلیل فساد های مالی در زندان بودند. حکم اخیر علیه نواز شریف نیز می توان گفت 4 مین حکم مجازات وی طی 18 ماه گذشته بوده است.

از شعارهای حزب تحریک انصاف PTI پس از به قدرت رسیدن آن، زندانی کردن افرادی بوده است که دارای فساد مالی هستند. گفتنی است این حزب پس از به قدرت رسیدن خود درصدد آن بوده است تا به هرنحوی که شده باید نواز شریف را به پای میز محاکمه کشانده و وی را متهم به فساد مالی و پولشویی بکنند.
قابل ذکر است که تمامی این فعالیت ها توسط ارتش پاکستان به منظور به پایان رساندن دشمنی دیرینه نواز شریف و ارتش انجام شده است.
عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان از بهترین انتخاب های ارتش این کشور برای روی کار آوردن شخصی با تبعیت از این سازمان بوده است. و این انتخاب به منظور آن بوده است تا وی تمامی تفکرات و گفته های ارتش پاکستان را عملی خواهد کرد.

نخستین مرتبه ای که نواز شریف پس از روی کار آمدن عمران خان به زندان رفت، امید بر این بود که دولت جدید تمامی سیاست مداران مفسد را به سزای اعمالشان خواهد رساند، اما پس از منتشر شدن کلیپی از شهریار آفریدی در نشست خصوصی با روسای گروه های تروریستی از جمله لشکر طیبه و تاکید بر این امر که دولت پشتیبان آنان و افرادی است که زیر نظر سیاست های پاکستان فعالیت می کنند و از طرفی برخی از فعالیت های حزب تحریک انصاف PTI، نشان دهنده آن است که عمران خان و یا حزب PTI تنها مامورانی برای انجام گفته هایی از جانب ارتش این کشور هستند و اصل سیاست های کنونی این کشور توسط ارتش آن سازماندهی می شوند.

ارسال نظر

 
1