خبر فوری

 
 
عمران خان: سی پیک ، پروژه رفاه و توسعه پاکستان است
کد خبر :1639010127

14:01 1398/02/07


برچسب ها : چین, رئیس جمهور چین, سی پیک, شی جن پنگ, عمران خان,

کریدور اقتصادی چین-پاکستان پروژه توسعه و رفاه پاکستان است، شراکت با چین باعث افتخار برای پاکستان است.


 

پکن: به گزارش راز نیوز عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: کریدور اقتصادی چین-پاکستان پروژه توسعه و رفاه پاکستان است، شراکت با چین باعث افتخار برای پاکستان است.

بر اساس جزئیات این گزارش، عمران خان با استقبال شی جن پنگ رئیس جمهور چین در میزگرد دومین اجلاس بین المللی «انجمن جاده و کمربندی» حضور یافت.

در این اجلاس که رهبران کشورهای مختلف و دبیرکل سازمان ملل متحد حضور داشتند، عمران خان طی سخنانی با قدردانی از میزبانی خوب رئیس جمهور، دولت و مردم چین اظهار داشت: به مردم و دولت چین به مناسبت هفتادمین سالگرد تشکیل جمهوری خلق چین تبریک میگویم.

وی افزود: چین نمونه بسیار بزرگی از موفقیت در عصر جدید است، اقتصاد پایدار و توسعه اقتصادی باعث بهبود وضعیت زندگی میلیون ها نفر شده است، توسعه بزرگ نتیجه تلاش های بی بدیل مردم و استراتژی موثر رهبران چینی است، رئیس جمهور چین چشم انداز ساخت کریدور اقتصادی را ارائه داد و ما باید از این طریق روابط خود را افزایش دهیم، با این پروژه موانع میان دو کشور پایان یافته و ملت های دو کشور با یکدیگر نزدیک خواهند شد.

وی در ادامه گفت: سی پیک مجموعه ای از چند پروژه مختلف است که شامل  بخش های مختلف اعم از بزرگراه ها، راه آهن، انرژی و غیره می شود، ما در حال ارتقای خطوط جاده ای و ریلی هستیم و نیروگاه ها، بنادر و مناطق ویژه اقتصادی را نیز در دست ساخت داریم، بندر گوادر باعث کاهش هزینه شرکت های چینی خواهد شد و این بندر نه تنها منطقه بلکه دو قاره بزرگ را به هم متصل خواهد نمود.

عمران خان خاطر نشان کرد: این از بخت خوب پاکستان است که شریک اقتصادی چین شده ایم، کریدور اقتصادی چین-پاکستان پروژه توسعه و رفاه پاکستان است، روابط چین و پاکستان بخشی بسیار مهم کریدور اقتصادی دو کشور است، برنامه هایی برای آموزش نیروهای انسانی تدارک دیده شود، توسعه منطقه باعث حل آسان مسائل خواهد شد.

سخنرانی رئیس جمهور چین

شی جن پنگ رئیس جمهور چین نیز در سخنرانی خود در این اجلاس اظهار داشت: ما باید مرزهای خود را برای تجارت باز نماییم، ما باید فعالیت های خود را برای توسعه زیرساخت ها و صنعت افزایش دهیم و با همکاری های مشترک میتوانیم کیفیت زندگی مردم را افزایش دهیم.

وی افزود: باید روابط خود در سطح ملت ها را توسعه و رونق دهیم، تمام دنیا با چالش های بزرگ اقتصادی روبروست و ما باید بر اساس استراتژی 2030 سازمان ملل عمل نماییم و برای مقابله با اثرات منفی تغییرات محیطی نیز با همکاری یکدیگر تلاش نماییم.

ارسال نظر

 
1