خبر فوری

 
 
عمران خان: در حال مذاکره با برخی از گروهک های وابسته به تحریک طالبان پاکستان هستیم
کد خبر :1670989951

15:45 1400/07/09


برچسب ها : پاکستان و طالبان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, شاه محمود قریشی, طالبان افغانستان, عفو مشروط, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

نخست وزیر پاکستان طی اظهاراتی از رایزنی و مذاکره با برخی از گروهک های وابسته به تحریک طالبان پاکستان برای تسلیم شدن در مقابل دولت و ارتش خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان طی اظهاراتی از رایزنی و مذاکره با برخی از گروهک های وابسته به تحریک طالبان پاکستان برای تسلیم شدن در مقابل دولت و ارتش خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان نخست وزیر پاکستان در گفتگو با شبکه ترکیه ای اظهار داشت: ما در حال مذاکره با برخی از گروهک های عضو تحریک طالبان پاکستان هستیم و چنانچه آنها تسلیم شوند می توان آنها را بخشید.

عمران خان در تشریح جزئیات این مذاکرات خاطرنشان کرد: گفتگوها با همکاری طالبان افغانستان در حال انجام است اما فعلا نمی توان در خصوص موفقیت این رایزنی ها اظهار نظر کرد. به اعتقاد من برخی از گروهای طالبان خواستار مذاکره با دولت برای صلح و امنیت هستند و ما با تمامی اینگونه گروها ارتباط خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این رایزنی ها برای تسلیم شدن گروهک ها در حال انجام است گفت: این گفتگوها برای روند آشتی است، در صورت تسلیم شدن این گروهک ها آنان بخشیده شده و به یک شهروند عادی تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه من معتقد به گزینه نظامی برای حل مسائل نیستم گفت: گزینه نظامی نمی تواند راهکار حل مسائل موجود باشد و من نسبت به حل این مسائل از طریق هرگونه تفاهم امیدوار هستم، اما با این وجود امکان دارد رایزنی ها ما با طالبان بی نتیجه باشد.

نخست وزیر پاکستان در پاسخ به سوال مجری در خصوص اینکه آیا طالبان افغانستان در حال همکاری با پاکستان است خاطرنشان کرد: تنها همکاری آنان این است که مذاکرات در خاک افغانستان در حال انجام است.

مجری شبکه ترکیه ای در ادامه از عمران خان چرایی وقوع حملات گسترده علیه پاکستان همزمان با رایزنی ها در افغانستان را جویا شد و عمران خان در پاسخ گفت: این موجی از حملات(علیه پاکستان) بود.

ناگفته نماند پیش از این نیز وزیر امور خارجه پاکستان طی اظهاراتی از آمادگی اسلام آباد برای عفو مشروط اعضای تحریک طالبان پاکستان خبر داد و اعلام نمود: در صورتی که اعضای تسلیم شده تضمین نمایند مجددا در فعالیت های تروریستی علیه نیروهای مسلح پاکستان حضور نخواهند یافت و قانون اساسی پاکستان را بپذیرند دولت آماده عفو آنها است.

ارسال نظر

 
1