خبر فوری

 
 
عمران خان: در حال رایزنی با دو کشور دیگر برای دریافت بسته اقتصادی هستیم
کد خبر :1282782996

12:14 1397/08/03


برچسب ها : پاکستان, عمران خان,

عمران خان گفت:به زودی خبرهای متعدد و بسیار خوبی را برای مردم پاکستان خواهیم داشت.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،عمران خان نخست وزیر پاکستان در سومین سخنرانی عمومی خود با مردم گفت:خدا را شکر میکنم که موفق به دریافت بسته اقتصادی از عربستان شده ایم و اکنون اگر به سراغ صندوق بین المللی پول برویم شرایط برای دریافت وام سخت نخواهد بود.

وی اظهار داشت:در صورت دریافت وام از صندوق بین المللی پول پیش از مراجعه به عربستان،این صندوق شرایط بسیار سنگینی برای اعطای وام هنگفت وضع میکرد و اثرات آن به مردم عادی باز می گشت.

وی افزود:برای دریافت بسته های اقتصادی بیشتر،در حال رایزنی و مذاکره با دو کشور دیگر هستیم.

عمران خان در ادامه با اشاره به موضوع جنگ یمن گفت: در جنگ یمن نقش میانجی گری را ایفا خواهیم کرد.

وی اظهار داشت:ما در حال میانجیگری برای خاتمه بخشیدن به جنگ یمن هستیم و در این زمینه نیاز به حضور و تلاش مشترک کشورهای مسلمان است.

وی با اشاره به گذشته پاکستان گفت:در سال 1971 میزان بدهکاری پاکستان 30 میلیارد بوده است که در سال 2008 به شش هزار میلیارد رسیده است و طی یک دهه گذشته میزان بدهکاری پاکستان به مبلغ 30 هزار میلیارد رسیده است.

وی بدون ذکر نام دولت های گذشته گفت:نجات دهندگان جمهوریت،کشور را غرق در بدهکاری ها کرده اند.

عمران خان گفت:به زودی خبرهای متعدد و بسیار خوبی را برای مردم پاکستان خواهیم داشت.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت:ما در حال بهبود وضعیت بد به جای مانده از سوی دولت های گذشته هستیم و نتایج سیاست ها و اقدامات ما در آینده ای نزدیک محسوس خواهد شد.

وی گفت:ما مبلغ 30 هزار میلیارد روپیه را مورد حسابرسی قرار خواهیم داد تا متوجه شویم این مبلغ به کجا رفته است و احزاب مختلف در حال تلاش برای متوقف نمودن حسابرسی این مبلغ از سرمایه دولتی هستند.

وی افزود:احزاب سیاسی به دنبال توطئه چینی و سنگ اندزای در فعالیت های ما از طریق به جریان انداختن پرونده های مختومه هستند اما من به مردم میگویم که نگران نباشند و دیگر هیچ نوع فساد و اختلاسی را تحمل نخواهیم نمود.

عمران خان با اشاره به انتقادات احزاب مخالف از عملکرد دولت گفت:حزب مسلم لیگ(ن) و حزب مردم پاکستان که طی ده سال گذشته زمام امور را بر دست داشتند اکنون با بی شرمی تمامی نواقص را متوجه دولت فعلی دانسته و آن را دولتی ناکار آمد میخوانند.

وی گفت:احزاب مختلف از دولت درخواست چشم پوشی از جرائم تحت پیمان آشتی ملی موسوم به (NRO) را دارند اختلاس هایشان فاش نگردد.

عمران خان با هشدار به احزاب مخالف گفت:ما هیچ شخص مفسدی را به حال خود رها نخواهیم کرد،ما به مردم قول داده ایم که با مفسدین برخورد خواهیم کرد و به قولمان عمل میکنیم.

وی در ادامه افزود:ما از صادر کنندگان داخلی حمایت خواهیم کرد و تمامی اقدامات لازم برای دعوت از سرمایه گذاران خارجی را انجام خواهیم داد تا بتوانیم به رشد و توسعه پاکستان کمک کنیم.

وی گفت:عربستان سعودی با درخواست من برای کاهش هزینه ویزا برای کارگران موافقت نمود.ما در تلاش هستیم تا شهروندان پاکستانی مقیم کشورهای خارج سرمایه هایشان را به داخل پاکستان منتقل کنند.

نخست وزیر پاکستان در ادامه گفت:مردم،مشکلات را تحمل کنند،ما در حال بهبود وضعیت اداره ها و سازمان ها هستیم.

وی افزود:برای ایجاد فضای مناسب جهت ورود سرمایه گذاران نیاز به خاتمه بخشیدن به فساد و اختلاس از سطح اداره های دولتی  خواهد بود.

وی در آخر با اظهار امیدواری نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی پاکستان افزود:در آینده نه چندان دور ما به جای دریافت قرض از کشورهای دیگر،قابلیت اعطای وام را نیز دارا خواهیم شد.

ارسال نظر

 
1