خبر فوری

 
عمران خان: حادثه مچ بخشی از بازی بزرگ است، در این عملیات تروریستی 35 الی 40 نفر دست داشتند
کد خبر :949567846

17:45 1399/10/20


برچسب ها : تروریست, تروریسم, شیعه, شیعیان هزاره, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, هند, کویته,

عمران خان نخست وزیر پاکستان پس از دیدار با بازماندگان شهدای مچ طی گفتگو با اصحاب رسانه ضمن خواندن حادثه مچ به عنوان بخشی از یک بازی بزرگ، تاکید کرد که سازمان های امنیتی اطلاع داده بودند که هند به دنبال گسترش تفرقه گرایی در پاکستان است.


کویته: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان پس از دیدار با بازماندگان شهدای مچ طی گفتگو با اصحاب رسانه ضمن خواندن حادثه مچ به عنوان بخشی از یک بازی بزرگ، تاکید کرد که سازمان های امنیتی اطلاع داده بودند که هند به دنبال گسترش تفرقه گرایی در پاکستان است. وی با 35 الی 40 نفر اعلام کردن عناصر این حادثه تروریستی، خاطر نشان کرد که ما به دنبال عاملان تفرقه گرایی و گسترش فسادات خواهیم رفت. وی افزود: موضع من متحد کردن مسلمانان در سراسر جهان است

نخست وزیر پاکستان در ادامه سخنان خود با بیان این موضوع که جامعه هزاره را تنها نخواهیم گذاشت و به وعده های داده شده عمل می کنیم، بیان کرد: زمانیکه مردم از رفتن به حسینیه ها می ترسیدند، من آن موقع نیز نزد برادران جامعه هزاره آمده بودم. از حادثه تروریستی انجام گرفته علیه جامعه برادران هزاره آگاه هستم، زمانیکه من با ذکر نام یک سازمان فرقه گرا پس از قتل یک عالم سنی در کراچی، انتقاد کردم، من را تهدید به مرگ کردند. وی خطاب به شیعیان هزاره، گفت: ما درحال تشکیل یک بخش از نیروهای امنیتی برای محافظت کامل از شما هستیم، ما می خواهیم به خانواده های شهدا و کل جامعه هزاره اطمینان دهیم ، روابط یک شخص عادی با نخست وزیر متفاوت هستند، برای همین من به شما گفته بودم که شما شهدا را دفن کنید، من نیز خواهم آمد. من تک تک مباحث را پیگیری می کردم و به صورت مداوم با وزرای فدرال در ارتباط بودم، متشکرم که شما حرف ما را پذیرفتید. کل ملت پاکستان در کنار جامعه هزاره ایستاده است، دولت من و دولت محلی نیز در کنار شما هستیم، تلاش هایی به منظور ایجاد فساد میان شیعه وسنی در سطح جهانی درحال صورت گرفتن است، ما برای بهبودی روابط ایران و عربستان سعودی نیز تلاش کرده ایم.

وی در ادامه سخنان خود با عنوان کردن هند به عنوان عامل تروریسم در ایالت بلوچستان، گفت: گروه های تروریستی متحد شده اند و گروه ها از پشتیبانی هند برخوردار هستند. تروریست های تحت حمایت هند خسارت قابل توجهی به پاکستان وارد کرده اند، قتل مولانا عادل خان نیز برای دامن زدن به تنش های فرقه گرایانه انجام گرفت.

شایان ذکر است خواهر یکی از شهدا که به گفته وی تمامی مردهای این خانواده طی حوادث تروریستی به شهادت رسیده اند در گفتگو با عمران خان نخست وزیر پاکستان در دانشگاه کویته، با بیان اینکه خانواده ما دیگر مردی ندارد تا نان آور خانه باشد، ضمن انتقاد اظهار داشت که وزرا پیش از این نیز می آمدند و تنها به وعده های پوچ اکتفا می کردند و عملا اقدامی صورت نمی گرفت، برای همین درخواست ما دیدار با شما بود، چون ما به شما امید داریم. 

 

 

 

ارسال نظر

 
1