خبر فوری

 
عمران خان تاریخ 25 می را روز راهپیمایی بزرگ حزب تحریک انصاف در شهر اسلام آباد معین کرد
کد خبر :763149996

19:44 1401/03/01


برچسب ها : اسلام آباد, راهپیمایی, رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان, عمران خان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر سابق پاکستان,

عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان و نخست وزیر سابق این کشور، تاریخ 4 خرداد (25 می) را بزرگترین راهپیمایی خود در اسلام آباد علیه دولت فعلی اعلام کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان و نخست وزیر سابق این کشور، تاریخ 4 خرداد (25 می) را بزرگترین راهپیمایی خود در اسلام آباد علیه دولت فعلی اعلام کرد.

وی در مصاحبه مطبوعاتی خود خطاب به مردم بیان کرده است که شما را روز 25 می در بزرگراه سرینگر شهر اسلام آباد خواهم دید و ما حاضریم جان خود را فدا کنیم تا زمانی لازم است در اسلام آباد خواهیم ماند و تحت هیچ شرایطی این دولت را نخواهیم پذیرفت.

خواسته ما انحلال مجلس ملی و تاریخ برگزاری انتخابات است همچنین اغلب می گویند با اعتراض زندگی به خطر می افتاد اما این گونه نیست در حالی که طی دو روز گذشته مردم از خانه های خود به حمایت حزب تحریک انصاف بیرون آمدند همچنین دولت برای مقابله با این راهپیمایی تلاش خواهد کرد تا اینترنت و حمل و نقل را قطع کند.

وی ادامه داد: توطئه علیه ما از ماه جون سال گذشته شروع شد و ما تمام تلاش خود را کردیم که این توطئه به نتیجه نرسد، اما موفق نشدیم همچنین لازم به ذکر است که این توطئه علیه شخص عمران خان نیست بلکه علیه پاکستان است.

وی بیان کرد: کشور از همه لحاظ رو به جلو بود همچنین در سال 2018 کشور دچار ورشکستگی شد درحالی که تجربه مخالفان ما فقط فساد، بستن پرونده ها و انتقام است و این دولت نه برنامه ای دارد و نه جرات تصمیم گیری و قصد دارد بیشترین بار را به دوش ارتش بیندازد.

رئیس حزب تحریک انصاف بیان کرد: بنده با مشورت هیئت حاکمه نظامی به روسیه سفر کردم و جزئیات سفر به آمریکا اطلاع داده شده بود همچنین این دولت جرأت خرید نفت یا گندم ارزان از روسیه را ندارد و فاسدترین دزدها، فروشندگان مواد مخدر بخشی از کابینه هستند که قرار بود نخست وزیر و پسرش مجازات شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نخست‌وزیر کردن، فرماندارکردن افراد مفسد، توهین به ملت پاکستان می باشد و اجازه ندادن به پیگیری پرونده قضایی شهباز و حمزه، جزئی از توطئه است. این دولت برای تسکین خود به پای صندوق بین المللی پول افتاده است و تنها هدف این افراد توطئه گر برای رسیدن به قدرت، پاک کردن پرونده سیاه خود از منابع و مراجع قضایی کشور می باشد.

لازم به ذکر است که طی تغییر ناگهانی دولت در پاکستان، عمران خان نخست وزیر سابق این کشور دست روی دست ننهاده و اقدامات متععدی همچون برپایی راهپیمایی علیه دولت جهت بازپسگیری کرسی حکومت انجام داده است.

به گفته تحلیلگران پاکستانی، گمان میرود هیئت حاکمه نظامی پاکستان با ورود جدی خود به این قضیه، دولت تازه به حکومت رسیده را کنار زند و تا زمانی که انتخابات برگزار گردد چهره های جدید سیاسی را بر مسند حکومت غالب گرداند.

گمانه زنی های متععدی از جمله پیروزی عمران خان توسط حمایت اکثریت مردم همچنین برکناری دولت شهباز شریف توسط هیئت حاکمه نظامی پاکستان وجود دارد اما این سخن ها صرفا گمانه زنی های تحلیلگران می باشد و بایستی نظاره کرد که فرجام کار چه خواهد شد. آیا عمران خان با دعوت مردم به اسلام آباد و برگزاری راهپیمایی عظیم در این شهر پیروز میدان خواهد شد؟ و یا ارتش پاکستان بصورت جدی تر وارد قضیه شده و تصمیمات نهایی را خواهد گرفت؟

ارسال نظر

 
1