خبر فوری

 
 
عمران خان به همراه هیئت بلند پایه روز شنبه 1 آبانماه راهی عربستان خواهد شد
کد خبر :2053487155

16:26 1400/07/30


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, تغییرات آب و هوایی, ریاض, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, عاصم افتخار, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان, کنفرانس,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در کنفرانس ابتکار خاورمیانه سبز (MGI) در شهر ریاض پایتخت عربستان شرکت خواهد کرد.


 

اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | عاصم افتخار سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت:عمران خان نخست وزیر پاکستان در تاریخ شنبه 1 آبانماه (23 اکتبر) به عربستان سعودی سفر کرده و در کنفرانس ابتکار خاورمیانه سبز (MGI) در شهر ریاض پایتخت عربستان شرکت خواهد کرد. همچنین در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه با رهبری عربستان گفتگو خواهد کرد.

کنفرانس ابتکار خاورمیانه سبز (MGI) به دعوت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی از 23 الی 25 اکتبر 2021 در عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

عاصم افتخار گفت: یک هیئت بلند پایه اعم از وزیر امور خارجه و سایر اعضای کابینه نخست وزیر پاکستان را به عربستان سعودی همراهی می کنند.

در کنفرانس ابتکار خاورمیانه سبز، عمران خان نظرات خود را در مورد چالش های پیش روی کشورهای در حال توسعه به دلیل تغییرات آب و هوایی ارائه خواهد کرد. وی همچنین تجربه پاکستان در آغاز راه حل های مبتنی بر طبیعت برای مقابله با چالش های زیست محیطی را با شرکت کنندگان در کنفرانس به اشتراک خواهد گذاشت.

عاصم افتخار گفت: کنفرانس ابتکار خاورمیانه سبز به پیشنهاد ولیعهد محمد بن سلمان، اولین کنفرانس از نوع خود است که در مورد ابتکار خاورمیانه سبز برگزار می شود.

برنامه های عربستان سعودی سبز و خاورمیانه سبز توسط ولیعهد در مارس 2021 راه اندازی شد. همچنین هر دو برنامه مورد استقبال نخست وزیر عمران خان قرار گرفت. وی همچنین تجربیات خود در زمینه ی "پاکستان پاک و سبز" پاکستان و برنامه سونامی و کاشت 10 میلیارد درخت در پاکستان را به اشتراک گذاشت.

دیدار های نخست وزیر پاکستان در عربستان بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری متمرکز خواهد بود. وی همچنین در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دوجانبه برای ایجاد فرصت های بیشتر برای نیروی کار پاکستانی و رفاه مهاجران پاکستانی در این کشور گفتگو خواهد کرد.

عاصم افتخار افزود: در این سفر، عمران خان همچنین در مراسمی برای توسعه سرمایه گذاری در پاکستان شرکت خواهد کرد. وی همچنین با سرمایه گذاران و بازرگانان پاکستان در عربستان دیدار و گفتگو خواهد داشت.

وی در پایان بیان کرد: پاکستان و عربستان سعودی روابط برادرانه طولانی و تاریخی دارند که ریشه در باورهای مشترک، تاریخ مشترک و همکاری دو جانبه  دارد.

ارسال نظر

 
1