خبر فوری

 
 
عمران خان:برای خلاص شدن از بدهی ها،باید خود را تغییر دهیم
کد خبر :994556788

15:34 1397/06/23


برچسب ها : پاکستان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت:ما برای خلاص شدن از بدهی ها باید خود را تغییر دهیم،در غیر این صورت قادر به پیشرفت نخواهیم بود.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان نیوز،عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت:ما برای خلاص شدن از بدهی ها باید خود را تغییر دهیم،در غیر این صورت قادر به پیشرفت نخواهیم بود.

عمران خان در یک سخنرانی خطاب به کارمندان رسمی دولتی گفت:پاکستان تاکنون با این حجم از چالش ها روبرو نبوده است،کارمندان دولتی به خوبی نسبت به وضعیت اقتصادی کشور واقف هستند،بدهی پاکستان اکنون 30 هزار میلیارد روپیه است و ما به ازای هر روز 6 میلیارد روپیه به عنوان سود پرداخت میکنیم.

وی گفت: ما برای خلاص شدن از بدهی ها باید خود را تغییر دهیم،سیاستدانان،مردم و نظام اداری،همه باید خود را تغییر دهند،اگر خود را تغییر ندهیم قادر به پیشرفت نخواهیم بود و رو به نابودی خواهیم رفت.

عمران خان با اشاره به وضعیت زندگی حاکمان انگلیسی،قبل از آزادی پاکستان از هند اشاره کرد و گفت:دولتمردان بریتانیایی حاکم بر شبه قاره،با اموال مردم،زندگی شاهانه را سپری کردند،متاسفانه پس از آزادی پاکستان از هند و خاتمه استعمار دولت بریتانیا،حاکمان پاکستانی با همان ذهنیت در حال حکمرانی و عیاشی با اموال مردم هستند،در حالی که بعد از آزادی حاکمان باید با مردم متحد میشدند.

وی اظهار داشت:دولت با کمبود بودجه شدید مواجه است،زیرا پروژه هایی که با مبالغ قرض گرفته شده در حال انجام است،فقط خسارت و ضرر برای ما در برداشته است.

ما برای انجام پروژه ها به قرض روی آورده ایم و در حال پرداخت سود این قروض نیز هستیم،پروژه هایی که در حال زیان دهی هستند.

وی گفت:تمام مشکل پاکستان،به فساد و رشوه مربوط است،فساد و اختلاس،تمامی ادارات ما را به نابودی کشانده است،باید تمامی ادارات،حسابرسی شوند.کشورهای غربی به صورت پیوسته در حال حسابرسی ادارات خود هستند و از این بابت،کسی به اختلاس و فساد روی نمی آورد.

عمران خان گفت:بدون کمک کارمندان دولتی،موفق نخواهیم شد،برای حسابرسی ادارات دولتی،با سازمان بازرسی پاکستان در حال گفتگو هستیم،ما خواهان پیشرفت در ادارات دولتی خود هستیم،از کسانی که برای پیشرفت پاکستان فعالیت میکنند،همواره حمایت خواهیم نمود.

وی گفت:من میدانم، کارمندان بر اساس شایستگی و لیاقت،حقوق دریافت نمیکنند،اما تنگنا و وضعیت بد اقتصادی،همیشگی نخواهد بود.به کارمندان دولتی آنقدر حقوق خواهیم داد که برای تامین هزینه تحصیل فرزندان خود دچار مشکل نشوند.

وی در آخر افزود:جلب اعتماد مردم و حفظ آن،وظیفه مهم دولت است،25 میلیون کودک پاکستانی توانایی رفتن به مدرسه را ندارند و 30 میلیون نیز در موسسات خصوصی آموزشی و 2.5 میلیون کودک نیز در مدارس دینی مشغول به تحصیل می باشند،در حالی که روز به روز بر میزان افراد بدون کار افزوده میشود.

ارسال نظر

 
1