خبر فوری

 
 
عمران خان: امیدوارم در نتیجه مذاکرات صلح طالبان و آمریکا صلح در افغانستان برقرار شود
کد خبر :944422633

14:47 1397/09/27


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, طالبان, عمران خان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: پاکستان در ایجاد زمینه مذاکرات صلح طالبان و آمریکا در ابوظبی همکاری نموده است و من امیدوارم در نتیجه این مذاکرات، امنیت در افغانستان برقرار شود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، عمران خان نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: پاکستان در ایجاد زمینه مذاکرات صلح طالبان و آمریکا در ابوظبی همکاری نموده است و من امیدوارم در نتیجه این مذاکرات، امنیت در افغانستان برقرار شود.

عمران خان در پیامی در صفحه توییتری خود با اشاره با مذاکرات صلح آمریکا و طالبان افغانستان افزود: پاکستان به تلاش های خود برای پیشبرد مذاکرات صلح افغانستان ادامه خواهد داد و دعا میکنم با این مذاکرات، مشکلات جاری از سه دهه گذشته افغانستان خاتمه یابد.

مذاکرات صلح میان طالبان افغانستان و دولت آمریکا روز گذشته با همکاری و میانجیگری پاکستان در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی برگزار گردید و طرفین در خصوص ادامه روند مذاکرات به توافق رسیدند.

بر اساس اعلام منابع آگاه، نمایندگان طالبان حاضر در مذاکرات پس از گفتگو و مشورت با شورای طالبان، با زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان دیدار خواهند نمود.

در مذاکرات صلح افغانستان، علاوه بر آمریکا و طالبان، نمایندگانی از کشورهای عربستان و امارات متحده عربی حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1