خبر فوری

 
 
عمران خان: اقدامات عربستان و پاکستان در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی هماهنگ هستند
کد خبر :2024558227

13:42 1400/08/04


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, تغییرات آب و هوایی, ریاض, عمران خان, محمد بن سلمان, نخست وزیر پاکستان, ولیعهد عربستان سعودی,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، اقدامات دو کشور در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی را هماهنگ عنوان کرده و بر ضرورت ایفای نقش بین الملل در خاتمه مشکلات مردم افغانستان تاکید کرد.


ریاض: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان روز گذشته 3 آبان طی دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در حاشیه اجلاس "ابتکار خاورمیانه سبز" در ریاض، ضمن ابراز عزم پاکستان برای عملی کردن طرح های سرسبز، ابتکار سبز عربستان و ابتکار خاورمیانه شاداب با طرح تغییرات آب و هوایی پاکستان "پاکستان سبز" و "سونامی درخت سبز 10 میلیاردی" را هماهنگ عنوان کرد و گفت: به ولیعهد عربستان بابت برگزاری موفقیت آمیز اجلاس "ابتکار خاورمیانه شاداب" در زمینه تغییرات آب و هوایی، تبریک می گویم.

وی اظهار داشت: این نشست نشان دهنده تعهد رهبری عربستان به برداشتن گام های مهم برای مقابله موثر با چالش تغییرات آب و هوایی است. نخست وزیر پاکستان با برجسته سازی روابط عمیق دوستانه میان دو کشور و روابط استراتژیک پاکستان با عربستان سعودی، خاطر نشان ساخت که از عربستان سعودی بابت کمک فوری در شرایط سخت سپاس گذاریم.

عمران خان از شاه سلمان بن عبدالعزیز رهبری عربستان سعودی  برای توسعه عربستان ستایش کرد و همچنین از چشم انداز عربستان سعودی 2030 ولیعهد عربستان که هدف آن ایجاد توسعه اجتماعی-اقتصادی برای عربستان سعودی در قرن بیست و یکم است، را نیز مورد تمجید قرار داد.

عمران خان و محمد بن سلمان در زمینه استحکام بیشتر همکاری های دوجانبه توافق کردند. عمران خان در ادامه طی گفتگو در خصوص وضعیت افغانستان، بر ایفای نقش سازنده و فعال بین الملل در مورد پایان مشکلات مردم افغانستان و کمک آنها تاکید کرد و ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نابود کننده انسانی در افغانستان، اظهار داشت: امیدوارم جامعه جهانی برای نجات افغانستان از بحران انسانی و اقتصادی، اقدامات فوری درپیش خواهد گرفت. همچنین دو طرف برای مقابله با این چالش ها به صورت تلاش های مشترک نزدیک نیز توافق کردند.

ارسال نظر

 
1