خبر فوری

 
عمران خان اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده را "شهید" خواند
کد خبر :107722568

17:45 1399/04/07


برچسب ها : ارتش پاکستان, اسامه بن لادن, تروریست, تروریسم, دولت فدرال, عمران خان, گروه القاعده,

پس از شهید خواندن اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده توسط عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در صحن علنی مجلس ملی، وی مورد انتقاد شدید در فضای مجازی قرار گرفته و ترندی با عنوان "عمران بن لادن" نیز انجام شده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پس از شهید خواندن اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده توسط عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در صحن علنی مجلس ملی، وی مورد انتقاد شدید در فضای مجازی قرار گرفته و ترندی با عنوان "عمران بن لادن" نیز انجام شده است. بیشترین تعداد از کاربران فضای مجازی با انتقاد و محکوم کردن این اقدام نخست وزیر پاکستان، گفتند: چگونه شخصی که عامل شهادت 75 هزار شهروند پاکستانی است را شهید می خوانید؟ این چگونه امکان پذیر است که سربازان ارتش پاکستان که به دست پیروان اسامه بن لادن در القاعده و طالبان به قتل رسیده اند نیز شهید باشند و اسامه بن لادن نیز شهید تلقی شود؟ کاربران فضای مجازی همچنین گفتند: اگر این سخنان از دهان یکی از رهبران اپوزیسیون خارج می شد، علاوه بر آنکه یک کنفرانس مطبوعاتی علیه آن شخص توسط سخنگوی ارتش پاکستان انجام شده بود، آمادگی ها برای خائن خواندن آن فرد نیز آغاز شده بود. یکی از کاربران نوشت: اگر ژنرال پرویز مشرف که دوبار قانون اساسی پاکستان را نقض کرده است را نمی توان خائن به کشور خواند، در این صورت هیچ مشکلی ندارد که اسامه بن لادن را نیز شهید بخوانیم.

طبق تحلیل برخی از تحلیلگران امور سیاسی، حقیقت این است که نخست وزیر کمتر در مجلس مشاهده می شود، اما هرگاه می آید، قطعا یه بحث جنجالی شروع می شود. گفتنی است عمران خان در گذشته به عنوان رهبر اپوزیسیون از حامیان طالبان بوده و به همین جهت وی در پاکستان به طالبان خان نیز معروف است. باوجود درخواست های شفاف سازی این سخنرانی توسط اپوزیسیون از دفتر نخست وزیری، اما همچنان بیانیه ای در این باره منتشر نشده است.

خانم امبر رحیم شمسی روزنامه نگار طی انتشار کلیپ مصاحبه عمران خان با شبکه خبری هند، گفت: عمران خان همواره برای عدم استفاده از لفظ "شهید" برای اسامه بن لادن به طور مستقیم محتاط بوده است و می گفت که یکی از اقشار جامعه اسامه بن لادن را شهید می داند. وی در سخنرانی اخیر خود در مجلس ملی در زمینه این فیلتر (یکی از اقشار جامعه) شفاف سازی کرده است.

 

ریحام خان همسر سابق عمران خان نیز نوشت: عمران خان نخست وزیر فارغ التحصیل آکسفورد، اسامه بن لادن را شهید خوانده است.

 

اسد علی طور روزنامه نگار، نوشت: عمران خان مدیر اجرایی پاکستان نیز است که سخنانی که او در سطح مجلس ملی ایراد می کند را به عنوان بیانیه سیاست نیز می دانند. آیا می توانیم بگوییم که عمران خان، اسامه بن لادنی که از سوی سازمان ملل متحد یک تروریست خوانده شده است را در سطح دولتی شهید خوانده است؟

 

 

عاطف ضیا از کاربران تویتر نوشت: شخصی که قاتل بیش از 70 هزار شهروند پاکستانی است را نخست وزیر ما او را شهید قرار داده است، این باعث شرمساری است. من با شنیدن اینکه قاتل پاکستانی ها شهید قرار داده شده احساس افسردگی کردم.

 

 

 مبشر زیدی روزنامه نگار نیز ابراز داشت: 70 هزار پاکستانی کشته شدند اما اسامه بن لادن شهید قرار داده شد!.

 

 

پرویز رشید رهبر مرکزی حزب مسلم لیگ (ن) و وزیر اطلاع رسانی سابق نوشت: اگر به قول عمران خان، اسامه بن لادن شهید باشد، پس جوانان نظامی که در مبارزه با تروریسم جان های خود را از دست داده اند را باید چی خطاب کنیم؟

 

 

شمع جونیجو با بازنشر ویدیوی مصاحبه قدیمی نخست وزیر پاکستان، نوشت: در این ویدیو عمران خان در پاسخ به سوال وسیم بادامی که آیا شما اسامه بن لادن را تروریست می دانید، گفت: تروریست برای یک طرف، برای طرف دیگر قهرمان است. همان طور که جارج واشنگتن برای انگلیس ها تروریست و برای آمریکایی ها یک قهرمان است.

 

انصار عباسی روزنامه نگار نوشت: عمران خان اسامه بن لادن را شهید قرار داده است، در حالی که این ابراز نظریه قشر بزرگی از جامعه مسلمانان است.

 

 

شایان ذکر است خانم ایلس ویلز معاون اسبق وزیر امور خارجه آمریکا برای آسیای میانه و جنوبی، گفت: پاکستان نیازی به این بحث ندارد که چگونه و چرا اسامه بن لادن تروریست شماره یک با آرامش در پادگان های نظامی پاکستان زندگی میکرد. لفاظی ها درباره اسامه بن لادن دوباره تمام سوالات قدیمی را مطرح کرده است، این، چنین بحثی نیست که پاکستان به آن نیاز داشته باشد. در عوض از آن، آمریکا و پاکستان نیازمند اتخاذ سیاست مثبت در زمینه صلح افغانستان، تجارت و سرمایه گذاری هستند.

ارسال نظر

 
1