خبر فوری

 
 
عمر ایوب خان: آمریکا، یک شریک مهم تجاری پاکستان است
کد خبر :1786790179

17:34 1399/07/18


برچسب ها : آمریکا, پالایش, پالایشگاه, پاکستان, پاکستان و آمریکا, دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در بخش نفت, شرکت های آمریکایی, شورای تجارت پاکستان و آمریکا, وزیر انرژی,

عمر ایوب خان وزیر انرژی پاکستان، طی گفتگو در نشست مجازی با محور "پاکستان را کاوش کنید" زیر نظر شورای تجاری پاکستان-ایالات متحده آمریکا، گفت: آمریکا یک شریک مهم تجاری پاکستان است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمر ایوب خان وزیر انرژی پاکستان، طی گفتگو در نشست مجازی با محور "پاکستان را کاوش کنید" زیر نظر شورای تجاری پاکستان-ایالات متحده آمریکا، با بیان اینکه آمریکا یک شریک مهم تجاری پاکستان است، ابراز داشت که شرکت های آمریکا در بخش انرژی پاکستان فعال هستند و شرکت های آمریکایی به خوبی از بازار انرژی مطلع هستند.

گفتنی است عمر ایوب خان وزیر انرژی و ندیم بابردستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای امور نفت برای ارائه گزارشی از تلاش های دولت پاکستان به جامعه تجاری ایالات متحده آمریکا در مورد تامین تقاضای روزافزون انرژی مصرف کنندگان و صنایع داخلی توسط USPBC دعوت شدند که دو مقام پاکستانی در مورد پیشرفت سیاست های فعلی در بخش انرژی، اصلاحات دولت در زمینه نفت و گاز و تسهیلات برای سرمایه گذاری در بخش انرژی توضیحاتی ارائه کردند. این نشست به سرپرستی استیون کوبوس، رئیس شورای تجارت آمریکا-پاکستان، مدیرعامل شرکت Accelerate Energy برگزار و از مقامات عالیقدر استقبال شد. وی تاکید کرد که آغاز سری مجازی در بخش انرژی جهت احیای نمونه کارهای تجاری ایالات متحده راه اندازی شده است.

عمر ایوب خان ضمن تمجید از اقدام سری مجازی یو اس پی بی سی، گفت: آمریکا، یک شریک مهم تجاری پاکستان است. وی از حضور شرکت های آمریکایی در پاکستان به عنوان جایگاه محکم در بخش انرژی قدردانی کرد و گفت که شرکت های آمریکایی تبحر خوبی در بازار انرژی دارند. وزیر انرژی پاکستان در مورد سرمایه گذاری اعضای یو اس پی بی سی در بخش برق، بر اقدامات دولت برای افزایش انرژی های تجدید پذیر تاکید کرد و خواستار سرمایه گذاری ایالات متحده در این بخش شد. وی افزود: دولت پاکستان در حال انتقال به بازار رقابتی برای توزیع نیرو است و برنامه توسعه ظرفیت تولید یکپارچه را برای پاسخگویی به پارامتر های تقاضا و عرضه کشور و تصمیمات سرمایه گذاری تهیه کرده است. سیاست مخصوصی برای نیروگاه آبی کوچک، جهت اطمینان از دستیابی مصرف کنندگان به برق ارزان و تجدید پذیر، وضع شده است. وی اظهار داشت، تلاش ها برای استفاده از سوخت های پاک، افزایش ظرفیت برای اطمینان از تامین پایدار برق و دعوت از شرکت های آمریکایی برای سرمایه گذاری در این مناطق صورت گرفته است.

ندیم بابر دستیار ویژه عمران خان برای نفت، طی گفتگو در مورد ایجاد فضای کسب و کار در بخش نفت و گاز در پاکستان، گزارشی از سیاست های حامی کسب و کار توسط دولت را ارائه کرد و ضمن تاکید بر ضرورت احیای بخش پالایش در پاکستان، گفت: با جمعیت زیاد با درآمد متوسط، نیاز های روزافزون انرژی و ظرفیت بالای پالایشگاه ها در حال کاهش است که درحال تشویق شرکت های آمریکایی برای سرمایه گذاری در این بخش هستیم. وی همچنین توضیحاتی در مورد تسهیلات خاص ارائه شده توسط دولت پاکستان برای سرمایه گذاری در پالایشگاه های نفت قهوه ای و سبز ارائه کرد و افزود: به زودی وزارت انرژی و نیرو بلوک هایی را در نزدیکی ساحل برای کشف معرفی می کند.

ارسال نظر

 
1