خبر فوری

 
علی وزیر عضو مجلس ملی دستگیر شد
کد خبر :1253920023

19:42 1399/09/26


برچسب ها : PTM, پلیس پیشاور, جنبش حفاظت از پشتون, دستگیر, دولت محلی, علی وزیر,

علی وزیر رهبر جنبش حفاظت از پشتون PTM و عضو مجلس ملی حین بازگشت از مراسم یادبود شهدای حادثه تروریستی 16 دسامبر توسط پلیس یپشاور دستگیر شد.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| علی وزیر رهبر جنبش حفاظت از پشتون PTM و عضو مجلس ملی حین بازگشت از مراسم یادبود شهدای حادثه تروریستی 16 دسامبر طی حمله عناصر تروریستی به مدرسه نظامی، در بزگراه توسط پلیس یپشاور دستگیر شد. شایان ذکر است پیش از دستگیری علی وزیر توسط نیروی پلیس پیشاور، پلیس بزگراه حین بازگشت او از اسلام آباد، نخست دستور ایست داده و بعد از مدتی اجازه عبور را به وی داد.

منظور پشتین رهبر مرکزی جنبش حفاظت از پشتون در پیامی ضمن محکوم کردن دستگیری او، اظهار داشت که جنبش به زودی در این رابطه لایحه خود را اعلام خواهد کرد.

گفتنی است منابع وابسته به دولت اظهار داشتند: دولت ایالت سند به دلیل سخنرانی علیه ارتش و انتقادی علی وزیر طی اجتماع جنبش حفاظت از پشتون در کراچی، شکایتی علیه او درج کرده بود که پس از ارتباط با دولت ایالت خیبر پختون خوا، او امروز توسط پلیس پیشاور دستگیر شد.

ناگفته نماند دستگیری او واکنش های تند افراد طرفدار این جنبش در فضای مجازی را به همراه داشته است. یکی از کاربران نوشت: اجازه دادن برای ورود هیئت گروه تروریستی همزمان با حادثه مدرسه نظامی و دستگیری فردی که تنها جرمش بلند کردن صدا برای احیای حقوق مردم مظلوم و ستم دیده است به این معنی است که ما می توانیم بگوییم که شما خالق و حامی ایدئولوژی هستید که می تواند جان کودکان بیگناه را بگیرد.

دیگری نوشت: شما گذاشتید احسان الله احسان قاتل کودکان مدرسه نظامی فرار کند، اما علی وزیر را مجددا دستگیر کرده اید، چون او مخالف سیاست های ضد پشتون و بلوچ شما است.

ارسال نظر

 
1