خبر فوری

 
 
علل تغییر سمت وزرای فدرال پاکستان
کد خبر :1586184414

17:49 1398/01/30


برچسب ها : پاکستان, دولت, وزرا,

پس از تغییرات تیم 9 نفره از وزرای فدرال پاکستان، علل آن مشخص شد. طبق گزارش خبرگزاری جیو ، علل تغییر وزرا، عدم رضایت نخست وزیر از روند کاری وزرا، اطلاعات سری، مدیریت و آراء مردمی هستند.


 

 

به گزارش راز نيوز، پس از تغییرات تیم 9 نفره از وزرای فدرال پاکستان، علل آن مشخص شد. طبق گزارش خبرگزاری جیو ، علل تغییر وزرا، عدم رضایت نخست وزیر از روند کاری وزرا، اطلاعات سری، مدیریت و آراء مردمی هستند. عمران خان نخست وزیر پاکستان به دلیل عدم رضایت از کارکرد وزرا، طی تصمیمی روز گذشته تعدادی را برکنار و تعدادی را نیز تغییر داد.
درحالی که عمران خان از فعالیت اسد عمر وزیر خزانه داری پاکستان ناراضی بود، در نشستی نیز با انتقاد از اسد عمر ابراز داشت که سیاست های منفی شما موجب بروز گرانی ها و فشار اقتصادی بر مردم شده است. باوجود ابراز اطمینان اسد عمر از بهبودی روند طی ماه های آینده، همچنان نخست وزیر از وی ناراحت بود، درحالی که حتی در نشست هایی وزرا به شدت از وزیر خزانه داری انتقاد کردند. پس از برکنار کردن اسد عمر از وزارت خزانه داری، دکتر عبد الحفیظ شیخ به عنوان مشاور دارایی تعیین کردند.
دکتر عبدالحفیظ شیخ در شهر جیکب آباد ایالت سند چشم به جهان گشود. عبد النبی شیخ پدر وی از بنیانگذاران حزب پیپلزپارتی بود. عبد الحفیظ در دهه 1990 میلادی به عنوان مدیر عملیات اقتصادی بانک جهانی در عربستان سعودی فعالیت هایی داشته و از جانب بانک در 21 کشور جهانی نیز کارکرد هایی داشته است. وی از سال های 2003 تا 2006 میلادی به عنوان وزیر خصوصی سازی و سرمایه گذاری بوده است. وی همچنین در زمان ریاست پرویز مشرف در سال های 2000 تا 2002 وزیر برنامه ریزی و دارایی ایالت سند و در دوران یوسف رضا گیلانی از سال های 2010 تا 13 میلادی وظایفی در بخش وزارت دارایی فدرال داشته است.
 
گفته می شود که از علل برکناری غلام سرور از سمت وزارت نفت، افزایش غیر قابل تحمل هزینه های قبض گاز و فشارهای بسیار است.

 

 
پس از آن افزایش قیمت های 300 الی 400 درصدی دارو نیز موجب برکناری عامر کیانی از سمت وزارت بهداشت شد. عمران خان نیز طی تماس تلفنی با وی، عدم رضایت خود از وضعیت پیش آمده را ابراز داشت.
 
 
فواد چودری وزیر اطلاع رسانی سابق فدرال نیز به دلیل انتقاد از برخی سیاستمداران برکنار شد. اما مجددا با رضایت وی سمت دیگری داده شد.
عمران خان در رابطه با برکناری اعظم سواتی وزیر علم و فناوری حدود یک ماه قبل در تصمیمی خواستار برکناری وی از سمتش شده بود، اما نخست وزیر پاکستان تا بازگشت اعظم سواتی این سمت را خالی نگه داشت تا پس از بازگشت وی در این رابطه تصمیم گیری کند.
شهریار آفریدی نیز باوجود استعداد، نتوانست آن طور که باید و شاید در سمت وزارت کشور فعالیت کند، که این امر موجب برکناری وی از سمتش شد.
 
عمران خان در تصمیمی که یک ماه قبل اتخاذ کرده بود، فردوس عاشق اعوان را به عنوان وزیر اطلاع رسانی جدید انتخاب کرده بود.
 
ناگفته نماند که عمران خان نخست وزیر پاکستان ، اعجاز شاه سرتیپ بازنشسته را به عنوان وزیر کشور تعیین کرد. اعجاز شاه سمت های مسئول سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI و رئیس اطلاعات بیورو در ایالت پنجاب را داشته است.

لازم به ذکر است که روز گذشته عمران خان نخست وزیر پاکستان پس از دیدار با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده کل ستاد ارتش این کشور ، به کاخ نخست وزیری بازگشته و 9 وزیر را از سمت هایشان برکنار و نیروی جدیدی را برروی کار آورد . این اقدام نخست وزیر پاکستان موجب انتقادات بسیاری در فضای مجازی شده است . برخی از مقامات این کشور می گویند : وزرای جدید به دلیل عدم اطلاعات کافی از حوزه سمت های جدیدشان، لیاقت سمت هایی که بهشان داده شده است را ندارند. شخصی به نام لیاقت با انتشار ویدیویی از ملاقات نخست وزیر با فرمانده ارتش پاکستان نوشت : پس از این دیدار تغییرات در سمت های وزارت رخ داده است . وی افزود ، پرویز مشرف نیز در اقدامی چنین عملکردی داشته است.

ارسال نظر

 
1