خبر فوری

 
 
علت هراس سازمان های دولتی پاکستان از جنبش حفاظت از پشتون
کد خبر :1281668583

21:01 1397/11/17


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان, جنبش حفاظت پشتون, خیبر پختون خوا, محسن داور و علی وزیر داور,

یکی از دلایل سکوت رسانه ها و سختگیری دولت علیه جنبش حفاظت پشتون ، رفتار این جنبش علیه پاکستان و ارتش آن است، که در شعارهای این جنبش دیده می شود.


 

به گزارش راز نیوز، امجد شعیب ژنرال بازنشته پاکستان اظهار داشت: یکی از دلایل سکوت رسانه ها و سختگیری دولت علیه جنبش حفاظت پشتون ، رفتار این جنبش علیه پاکستان و ارتش آن است، که در شعارهای این جنبش دیده می شود. دولت فدرال هیچ نقشی علیه این جنبش ندارد و این ممنوعیت ها علیه جنبش از طرف دولت ایالتی اعمال شده اند. سازمان روابط عمومی ارتش پاکستان این مسئله را به دولت ایالتی واگذار کرده است. تظاهرات کردن یک فعل سیاسی به حساب می آید و دولت ایالتی در این مسئله خود مختار است. وی مدعی شد که روزنامه ها تظارات این جنبش را تحت پوشش قرار می دهند.

جنبش حفاظت پشتون ادعا دارد به علت خشونت پلیس ارمان لونی جان خود را از دست داده است. امجد شعیب در این مورد اظهار داشت : در پاکستان همیشه زمانی که کسی به قتل می رسد جنبش ها و حزب ها از قتل او برای درخشاندن سیاست های خود استفاده می کنند. جنبش حفاظت پشتنون هم در حال انجام همین حرکت است. دولت ایالتی در حال تحقیقات این حادثه است که پس از انجام تحقیقات حقیقت روشن خواهد شد.

محسن داور رهبر جنبش حفاظت پشتون در پاسخ به امجد شعیب اظهار داشت: اینها تحقیقات را خودشان انجام می دهند، سرباز، نویسنده و سخنگو هم از خودشان هستند. پس چرا از انجام  تحقیقات ترس دارند.

خانواده ارمان لونی مدعی هستند که ارمان لونی به علت خشونت پلیس جان خود را ازدست داده است. یکی از نیروهای پلیس با قنداق اسلحه ضربه محکمی بر سر ارمان لونی وارد آورد که موجب مرگ او شده است.

از طرفی امجد شعیب اظهار داشت: خواسته های جنبش حفاظت پشتون قانونی است. برای این خواسته ها در حال انجام فعالیت هستیم. جنبش حفاظت پشتون در مجلس ملی نماینده دارد اما در این مسئله نسبت به جنبش حفاظت پشتون بدبین هستم چون این مسائل برای منطقه فاتا بوده است که جنبش حفاظت پشتون در فاتا وجود ندارد. این نشان دهنده این است که در اصل منبع فکری ازجای دیگری است که رهبران این جنبش از آن خبری ندارند.

محسن داور در پاسخ به سخنان امجد شعیب، خاطر نشان کرد: آیا در منطقه فاتا قوم پشتون وجود ندارد؟ این منطق اشتباهی است. جنبش حفاظت پشتون هر کجا و در هر زمانی که تظاهرات می کنند با سختگیری دولت روبرو می شوند. برای این سختگیری ها هیچ دلیل قانع کننده ای از طرف دولت ارائه نشده است.

 

 

خوشحال پشتون رهبر جنبش حفاظت پشتون از شهر لورالائی گفت: جنبش حفاظت پشتون برای رسیدن به حقوق قانونی خود در حال فعالیت است  که افرادی در تلاش برای بازداشتن این جنبش از اهداف آن هستند.

منظور خان پشتین رهبر جنبش حفاظت پشتون که برای حقوق پشتون ها در پاکستان در حال فعالیت است اظهار داشت بر ظلم هایی که از گذشته تا کنون بر قوم پشتون وارد شده است هرگز صلح نخواهیم کرد. سازمانهای دولتی فقط اتهامات دروغین در مورد جنبش حفاظت پشتون می زنند تا واقعیت پنهان بماند. تحت برنامه ریزی منظم در حال سعی برای جلوه دادن جنبش حفاظت پشتون به عنوان جنبشی خائن به کشور هستند. بر خلاف ظلم صدا بلند کردن و برای حقوق خود تلاش کردن در پاکستان حق مسلم هر شهروندی است که ما از این حق خود دستبردار نخواهیم بود. قوم پشتون برای گرفتن حقوق خود ساکت نخواهد ماند.

ارسال نظر

 
1