خبر فوری

 
 
عقب نشینی ارتش افغانستان از حدود 200 پایگاه نظامی در قندهار
کد خبر :1413657783

13:10 1399/10/11


برچسب ها : افغانستان, پایگاه های نظامی, حمله مسلحانه, حیات الله حیات, خبرگذاری AFC فرانسه, طالبان افغانستان, عقب نشینی نیروهای افغانستان, فرماندار قندهار, قندهار, وزارت دفاع افغانستان,

طی چند هفته گذشته طالبان حملات گسترده ای را در نقاط مختلف استان قندهار در جنوب افغانستان انجام داد که در نتیجه آن نیروهای ارتش افغانستان از چندین پایگاه نظامی خود در این استان عقب نشینی کردند.


قندهار: به گزارش راز نیوز | طی چند هفته گذشته طالبان حملات گسترده ای را در نقاط مختلف استان قندهار در جنوب افغانستان انجام داد که در نتیجه آن نیروهای ارتش افغانستان از چندین پایگاه نظامی خود در این استان عقب نشینی کردند.

خبرگزاری AFP فرانسه با انتشار این خبر به نقل از حیات الله حیات فرماندار استان قندهار و یکی از اعضای پارلمان افغانستان اعلام کرد: از فرماندهان نظامی افغانستان نیز به دلیل بی نظمی و بی انظباطی و کوتاهی در مسئولیت بازخواست شده است.

حیات الله حیات فرماندار قندهار به خبر گزاری AFP فرانسه گفت: نیروهای افغانستان از 193 پایگاه در ژری، میوند، ارغنداب و پنجوایی عقب نشینی کرده اند. اکثر فرماندهان نظامی  و افسران امنیتی که در انجام وظایف خود کوتاهی کردند، برکنار شده و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

سناتور هاشم الکوزئی و یک افسر پلیس این گزارش را تایید کردند.

الکوزئی گفت: نیروهای افغانستان علاوه بر فرار از پست های بازرسی، انبارهای اسلحه و مهمات خود را نیز به حال خود رها کردند.

با این وجود در کابل، مقامات وزارت دفاع افغانستان این گزارش ها را تکذیب کردند و گفتند که نیروهای افغانستان درحال پیشروی در منطقه اند.

درگیری میان نیروهای افغانستان و طالبان با وجود مذاکرات بین افغان از ماه اکتبر در استان قندهار افغانستان در جریان است.

 

از سوی دیگر نیروی هوایی افغانستان پس از این عقب نشینی یک سری حملات را علیه مواضع طالبان آغاز کرده اند.
همچنین در برخی مناطق هواپیماهای بدون سرنشین و بالگردهای جنگی آمریکایی مواضع طالبان را بمباران کرده و به نیروهای افغان در این حملات کمک رسانی کرده اند.

ارسال نظر

 
1