خبر فوری

 
عقب نشینی آمریکا از مواضع خود در خصوص امنیت تسلیحات هسته‌ای پاکستان
کد خبر :616186370

10:20 1401/07/26


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, جو بایدن, درک شولت, رئیس جمهور آمریکا, سفیر پاکستان در آمریکا, مسعود خان, مشاور ارشد سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا, واشنگتن, وزارت امور خارجه آمریکا,

تنها چند روز پس از اظهارات تند و جنجالی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در خصوص تسلیحات هسته‌ای پاکستان، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عنوان داشت: آمریکا به تعهد و توانایی پاکستان برای تأمین امنیت تأسیسات هسته‌ای اطمینان دارد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| تنها چند روز پس از اظهارات تند و جنجالی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در خصوص تسلیحات هسته‌ای پاکستان، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عنوان داشت: آمریکا به تعهد و توانایی پاکستان برای تأمین امنیت تأسیسات هسته‌ای اطمینان دارد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پس از مواضع جنجالی رئیس جمهور آمریکا پیرامون تأسیسات هسته‌ای پاکستان و قلمداد نمودن این کشور به عنوان یک تهدید جهانی مسعود خان سفیر پاکستان در واشنگتن با درک چولت مشاور وزارت امور خارجه آمریکا دیدار کرد.

درک چولت مشاور وزارت امور خارجه آمریکا و سفیر پاکستان در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه دیرینه میان پاکستان و آمریکا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود: برای بهبود بیشتر روابط میان پاکستان و آمریکا می‌توان سطح همکاری‌ها را در بسیاری از زمینه‌ها گسترش داد.

طبق این بیانیه همکاری میان پاکستان و آمریکا در بخش‌های بهداشت و درمان، کشاورزی، آموزش و انرژی به نفع مردم و منطقه خواهد بود.

مسعود خان سفیر پاکستان در واشنگتن نیز با انتشار پیامی در توییتر از درک شولت مشاور سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا برای نقش سازنده‌اش تقدیر نمود و گفت: در دیدار با وی راه‌هایی برای ایجاد انعطاف بیشتر در روابط پاکستان و آمریکا و تقویت اعتماد استراتژیک میان دو کشور مورد بحث قرار گرفت.

وی تأکید کرد تبادل هیئت‌های عالی رتبه و نیز روابط مردمی میان دو کشور به توسعه روابط میان پاکستان و آمریکا کمک خواهد نمود.

بلافاصله پس از این دیدار ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی روزانه خود ابراز داشت: آمریکا به تعهد و توانایی پاکستان در حفظ امنیت تأسیسات هسته‌ای اطمینان دارد.

وی در پاسخ به یک پرسش خاطرنشان کرد: آمریکا همیشه پاکستان امن و توسعه یافته را برای منافع خود حیاتی می‌داند.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: دو کشور دارای مشارکت استراتژیک و مستحکم هستند و آمریکا برای همکاری دیرینه خود با پاکستان اهمیت قائل است.

وی در ادامه به سفرهای اخیر هیئت‌های عالی رتبه دو کشور از جمله سفر بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان به آمریکا و نیز سفر درک شولت مشاور وزارت امور خارجه آمریکا و سامانتا پاور مدیر اداره توسعه بین‌المللی آمریکا(USAID) به پاکستان اشاره نمود.

لازم به ذکر است این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چند روز قبل طی اظهاراتی با اشاره به تسلیحات هسته‌ای پاکستان این کشور را یکی از خطرناک‌ترین کشورها و تهدیدی جهانی عنوان نمود.

ارسال نظر

 
1