خبر فوری

 
 
عزیمت شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان برای سفری دو روزه به کنیا
کد خبر :2039172747

14:27 1398/11/08


برچسب ها : اقتصاد, پاکستان و آفریقا, پاکستان و کنیا, تجارت, وزیر امور خارجه,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به منظور شرکت در "کنفرانس دیپلماسی اقتصادی پاکستان-آفریقا" طی سفری دو روزه، عازم کنیا شده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به منظور شرکت در "کنفرانس دیپلماسی اقتصادی پاکستان-آفریقا" طی سفری دو روزه، عازم کنیا شده است. عبدالرزاق داود مشاور تجاری نخست وزیر پاکستان این کنفرانس را رهبری خواهد نمود و همچنین 100 تن از شخصیت های بازرگان پاکستانی و سفرای اسلام آباد در کشورهای آفریقایی نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت. براساس گزارش وزارت امور خارجه پاکستان، وزیر امور خارجه طی این سفر با همتا و رئیس جمهور کنیایی دیدار خواهد داشت.

وزیر امور خارجه پاکستان، طی مصاحبه با مطبوعات قبل از آغاز این سفر، ثبات اقتصادی را لازمه ی یک سیاست خارجی مستقل دانست و افزود: برای دستیابی به این هدف، وزارت امور خارجه، دیپلماسی اقتصادی را به طور معمول اتخاذ کرده است و ما درحال پیشروی در این زمینه هستیم. کنفرانس "توسعه پاکستان-آفریقا" با یک دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه برگزار شد که توسط رئیس جمهور پاکستان افتتاح و سخنرانی نخست وزیر در مراسم اختتامیه، یک جهت روشن است. آفریقا، قاره ای شامل 54 کشور، دارای منابع فراوان و فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بیشماری است. در گذشته، توجهی که باید و شاید، بر آفریقا را نداشتیم، بنابراین استراتژی را تغییر داده و تمرکز خود را بر روی آفریقا متمرکز نموده ایم. برای پیشروی در همین رابطه، من این سفر دو روزه به کنیا را انجام می‌دهم و طی این سفر در کنفرانس دیپلماسی اقتصادی آفریقا شرکت خواهم کرد. با دعوت از شخصیت های برجسته بازرگانی و تاجر آفریقا به این کنفرانس و تبادل نظرات، درصدد گسترش و تقویت دسترسی خود در آفریقا هستیم. با تقویت روابط دیپلماسی و سیاسی با کشورهای آفریقایی، خواهان افزایش حجم تجارت و سرمایه گذاری هستیم. کشور کنیا، دروازه ی آفریقا است و ما روابط دیرینه ای با این کشور داریم. سعی من طی این کنفرانس، بهبودی و تقویت هرچه بیشتر روابط پاکستان با کنیا و دیگر کشورهای آفریقایی است و امیدواریم، این همایش نتایج خوبی برای پاکستان به ارمغان می آورد.

ارسال نظر

 
1