خبر فوری

 
 
عزیر بلوچ تبهکار معروف ایالت سند کجا است؟
کد خبر :615401579

16:18 1397/10/14


برچسب ها : پاکستان,

روز گذشته در دادگاه ایالت سند، درخواست عدم حضور عزیر بلوچ از بزرگترین تبهکاران منطقه لیاری، در دادگاه ایالت سند مورد بررسی قرار گرفت.


 

روز گذشته در دادگاه ایالت سند، درخواست عدم حضور عزیر بلوچ از بزرگترین تبهکاران منطقه لیاری، در دادگاه ایالت سند مورد بررسی قرار گرفت. گفتنی است چندی پیش دادگاه عالی سند، خطاب به برخی از سازمان های امنیتی پاکستان گفته بود که سازمان و اداره های امنیتی باید پاسخگوی این موضوع باشند که عزیر بلوچ کجاست و چرا وی را در دادگاه حاضر نمی کنند؟ رینجرز (ارتش ایالتی) روز گذشته با حضور در دادگاه عالی ایالت سند و ارائه پاسخ خود در رابطه با سوال دادگاه گفت : عزیر بلوچ در اختیار رینجرز نیست و وی را تحویل ارتش پاکستان داده ایم.

قاضی پرونده با اظهار عصبانیت خود در رابطه با عدم وجود اطلاعات در رابطه با عزیر بلوچ گفت : چرا هیچ سازمان و اداره ای مسئولیت عزیر بلوچ را قبول نمی کند؟ او کجا است؟

دادگاه خطاب به وزیر دفاع ابراز داشت که تا تاریخ 2 بهمن ماه 1397 به وی مهلت می دهیم تا در این رابطه دادگاه را در جریان بگذارد، در غیر این صورت دادگاه مجبور به انجام اقدامات جدی در این زمینه خواهد شد.

رضیه بلوچ مادر متهم، با درج شکایتی در دادگاه عالی ایالت سند گفته است که عزیر بلوچ در دی ماه سال 1394 دستگیر شد. از طرفی علیه او بیش از 40 شکایت نامه درج شده است. اما پس از تاریخ 23 فروردین 1396 وی را در دادگاه حاضر نکردند.
طبق اظهارات وکیل پرونده، درحالی که دادگاه اجازه ملاقات عزیر با خانواده اش را صادر کرده بود، اما مدت ها است که خانواده او موفق به ملاقات با عزیر نشده اند.

ناگفته نماند که عزیر بلوچ متهم به انجام قتل، غارت، هراس افکنی، ربودن افراد و دیگر موارد، در کلانشهر کراچی است. از طرفی در رابطه با وی گفته می شود که او با برخی از مقامات سیاسی پاکستان نیز روابط پنهانی داشته است. رینجرز در دی ماه 1394 خبر دستگیری عزیر بلوچ را اعلام کرد.

رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان ISPR در تاریخ 22 فروردین 1396 در پیام تویتر خود نوشت، تحت تدابیر امنیتی عزیر بلوچ به ارتش پاکستان تحویل داده شد.
گفتنی است عزیر بلوچ متهم به مخبری و در اختیار گذاشتن اطلاعات سری و مهم کشوری به سازمان های اطلاعاتی دیگر کشور ها بوده است. همچنین متهم، به انجام اقدامات غیر قانونی برای حزب پیپلزپارتی (حزب مردمی PPP) ،رهبران آن و آصف زرداری نیز اعتراف کرده است .

اکنون سوال این است که چرا پس از آنکه رینجرز عزیر بلوچ را به ارتش پاکستان تحویل داده است، خبری از وی نیست؟ چرا او را در دادگاه حاضر نمی کنند؟

ارسال نظر

 
1