خبر فوری

 
عزل شدن 9 تن از وزرای فدرال پاکستان
کد خبر :981483756

01:10 1398/01/30


برچسب ها : اسد عمر, پاکستان, شهریار آفریدی, طارق بشیر, عامر کیانی, عمران خان, غلام سرور خان, فواد چودری, نخست وزیر پاکستان,

9 تن از وزاری فدرال پاکستان از وزارت خود عزل شدند. اسد عمر، فواد چودری، غلام سرور، شهریار آفریدی، عامر کیانی، طارق بشیر چیمه و چند تن دیگر از وزارت خود عزل شدند.


 

به گزارش راز نیوز، 9 تن از وزرای فدرال پاکستان از وزارت خود عزل شدند. اسد عمر، فواد چودری، غلام سرور، شهریار آفریدی، عامر کیانی، طارق بشیر چیمه و چند تن دیگر از وزارت خود عزل شدند. طبق اطلاعات به دست آمده عمران خان نخست وزیر پاکستان 9 تن از وزاری فدرال را عزل کرد. این افراد شامل اسد عمر وزیر دارای، فواد چودری وزیر رسانه، غلام سرور وزیر نفت، شهریار آفریدی وزیر کشور، عامر محمود کیانی وزیر بهداشت، طارق بشیر چیمه وزیر مسکن و میان محمد سومرو وزیر هوایی هستند همچنین سناتور اعظم سواتی نیز به کابینه فدرال بازگشته است.

لازم به ذکر است روز گذشته اسد عمر در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که از وزارت خود مستعفی شده است. امروز صبح در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که از وزارت دارای استعفا می دهد.

پس از مستعفی شدن اسد عمر، عمران خان نام عمر ایوب را به عنوان وزیر دارایی موقت اعلام کرد که پس از لحظاتی عمر ایوب اعلام کرد که به عنوان موقت حاضر به قبول این مسئولیت نیست. لازم به ذکر است پیش از این به عمر ایوب پیشنهاد وزارت نفت داده شده بود که وی این وزارت را قبول نکرد. اکنون نام عمر ایوب به عنوان وزیر انرژی اعلام شده است.

ناگفته نماند که اسد عمر طی 9 ماه گذشته خسارت زیادی به اقتصاد کشور زده است در حالی که گرانی در کشور به اوج خود رسیده است و از طرفی هم ارزش روپیه در برابر دلار رو به کاهش است.

پس از رد کردن پیشنهاد توسط عمر ایوب، عمران خان نام حفیظ شیخ را برای مشاور دارای نخست وزیر اعلام کرده است. لازم به ذکر است حفیظ شیخ در دوران حکومت مردمی به عنوان وزیر دارای وظایف خود را انجام داده است.

از طرفی عمران خان، فواد چودری را پس از عزل کردن از وزیر رسانه اکنون نام وی را به عنوان وزیر علم و فناوری اعلام کرده است. در حالی به خانم فردوس عاشق اعوان مسئولیت مشیر وزیر رسانه داده شده است.

عمران خان از غلام سرور خان درخواست استعفا کرد که پس از آن وی از عمران خان خواستار فرصت شد طبق اطلاعات به دست آمده عمران خان قصد عزل کردن غلام سرور خان از کابینه فدرال بود، که پس از آن غلام سرور خان عمران خان را تهدید به ترک حزب تحریک انصاف و دولت کرد. وی عمران خان را مجبور کرد که مسئولیتی به عنوان وزیر در کابینه فدرال برای او جستجو کند. پس از آن سخنگوی دفتر نخست وزیر پاکستان در ساعات اولیه اعلام کرد که وی را به عنوان وزیر انرژی و پس از آن به عنوان وزیر مسائل کشمیر و در آخر اعلام شد که وی به عنوان وزیر هوانوردی در کابینه فدرال مشغول به فعالیت خواهد شد.

اعجاز احمد شاه به عنوان وزیر کشور و اعظم سواتی به عنوان وزیر امور پارلمانی انتخاب شده اند.

ظفر الله میرزا به عنوان مشاور امور بهداشت نخست وزیر و ندیم بابر به عنوان معاون نخست وزیر در وزارت نفت انتخاب شده اند.

ارسال نظر

 
1