خبر فوری

 
 
عربستان سعودی نفت معادل 9 میلیارد دلار قرض خواهد داد
کد خبر :1164685359

21:19 1397/08/01


برچسب ها : پاکستان, عربستان سعودی, عمران خان, نفت,

عربستان سعودی تصمیم گرفت که نفت معادل 9 میلیارد دلار را به پاکستان صادر کند


به گزارش راز نیوز، طبق اعلام کاخ نخست‌وزیری عربستان سعودی سالیانه معادل 3 میلیارد دلار نفت تا 3 سال به پاکستان به‌عنوان قرض خواهد داد. و برای تعهد پاکستان نیز ضمانت بانکی به عربستان سعودی ارائه خواهد داد. عربستان سعودی علاقه خود را نسبت به سرمایه گزاری درزمینهٔ توسعه منابع معدنی در پاکستان ابراز نمود و خواهان سرمایه گزاری در پروژه پالایشگاه نفت نیز شد اما عربستان پس از برسی و گفت‌وگو با کابینه خود این پروژه را امضاء خواهد کرد. پس از اعلام علاقه عربستان نسبت به سرمایه گزاری درزمینهٔ توسعه منابع معدنی دولت فدرال و دولت بلوچستان با تمامی سهام‌داران صحبت خواهد کرد که پس‌ازآن از هیئت عربستان سعودی برای بازدید دعوت خواهد شد. به‌زودی یکی از هیئت‌های سیاسی عربستان به پاکستان سفر خواهد کرد.

طبق تحقیقات و اطلاعات راز نیوز، این تصمیم عربستان برای بدهکار کردن بیش‌ازحد پاکستان است تا بتوانند پاکستان را زیردست خود جایی دهند. یکی از مهم‌ترین دلایل دیگر اینکه بتوانند بازار نفت دیگر بخصوص ایران و قطر را مفلوج کنند زیرا پاکستان از ایران و قطر نیز نفت خریداری می‌کند.

مهم‌ترین دلیل سفر عمران خان به عربستان سعودی دریافت کمک مالی بود که عربستان سعودی از دادن کمک مالی خودداری کرد و در عوض این معاهده امضاء شد. و سفر عمران خان بی‌نتیجه ماند.

ارسال نظر

 
1