خبر فوری

 
 
عربستان سعودی شریک پروژه CPEC چین پاکستان نخواهد بود
کد خبر :1855407030

11:47 1397/07/11


برچسب ها : CPEC, پاکستان, چین, سی پک, عربستان سعودی,

عربستان سعودی در پروژه سی پک ورود نخواهد کرد و نوع سرمایه گذاری عربستان در پاکستان متفاوت است.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،خسرو بختیار وزیر برنامه ریزی و توسعه دولت پاکستان با اشاره به تصورات اذهان عمومی در خصوص ورود عربستان به پروژه مشترک اقتصادی چین-پاکستان گفت:عربستان سعودی در پروژه سی پک ورود نخواهد کرد و نوع سرمایه گذاری عربستان در پاکستان متفاوت است.

بر اساس گزارش منتشر شده روزنامه دان خسرو بختیار گفت:تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر حضور کشور ثالث در پروژه سی پک اتخاذ نشده است.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر حضور عربستان در گروه کاری مشترک و کمیته مشترک هماهنگی پروژه سی پک گفت:پروژه سی پک دارای گروه و تیم های مختلف است و امکان حضور کشور ثالث در این قسمت های مختلف این پروژه وجود دارد.

وی گفت:عربستان سعودی به عنوان شریک سوم در پروژه سی پک حضور نخواهد داشت و این تصور کاملا اشتباه است.حضور کشور ثالث در پروژه سی پک فقط محدود به عربستان نیست و کشورهای دیگر نیز میتوانند در فعالیت های تجاری و یا به عنوان سرمایه گذار در این پروژه شریک شوند.

خسرو بختیار در ادامه گفت:پروژه CPEC یک پروژه دو جانبه میان چین و پاکستان است و عربستان سعودی در این پروژه شریک نخواهد بود اما میتوان با تجدید نظر،این پروژه را توسعه بخشید تا بتوان بر روند پیشرفت پروژه تاثیر گذار بود.

پس از اعلام فواد چودری وزیر اطلاع رسانی دولت عمران خان مبنی بر دعوت پاکستان از مقامات سعودی برای حضور در پروژه سی پیک،نمایندگان مجلس سنا به اعتراض علیه این تصمیم دولت پرداختند.

ارسال نظر

 
1