خبر فوری

 
 
عربستان خواستار حمایت دولت جدید پاکستان از ائتلاف نظامی این کشور در ازای کمک مالی
کد خبر :124894974

18:53 1397/06/04


برچسب ها : ائتلاف نظامی عربستان, پاکستان, عربستان سعودی, عمران خان,

عربستان خواستار حمایت عمران خان از ائتلاف موسوم به "ائتلاف مبارزه با تروریسم" به رهبری عربستان شد


 

ریاض:به گزارش راز نیوز به نقل از دیلی پاکستان؛بعد از پیروزی قاطع حزب تحریک انصاف در انتخابات پارلمانی و به دست گرفتن زمام دولت توسط این حزب،خبرگزاری های بین المللی مدعی شده اند که عربستان خواستار حمایت عمران خان از ائتلاف موسوم به "ائتلاف مبارزه با تروریسم" به رهبری عربستان شد.

دیلی پاکستان به نقل از آسیا تایمز در این باره نوشته  است:عربستان خواستار حمایت علنی عمران خان از ائتلاف تشکیل شده تحت رهبری این کشور است و عربستان این پیام خود را در ملاقات های اخیر خود با سران نظامی پاکستان،به گوش دولت منتخب پاکستان رسانده است.

در دیدار اخیر ولیعهد عربستان با رئیس ارتش پاکستان در سرزمین منا،دو طرف در مورد روابط و مناسبات دوجانبه به گفت و گو پرداختند.

طبق این گزارش افسران بلند مرتبه ارتش پاکستان این خبر را تائید کردند که مقامات عربستان در دیدارهای مختلف با سران پاکستان ضمن بحث و گفتگو در مورد مسائل دوجانبه،درباره ائتلاف نظامی اسلامی نیز صحبت هایی بین دو طرف مطرح گردید و عربستان به شدت علاقه مند به حضور دولت جدید پاکستان در این ائتلاف است.

عربستان معتقد است با حمایت عمران خان از این ائتلاف،بر محبوبیت این اتحاد نظامی،در سطح جهانی افزوده خواهد شد.

مقامات عربستانی تصور میکنند که عدم حضور ایران و عراق در این اتحاد وجهه سیاسی دارد و نه مذهبی.

پس از انتخاب عمران خان به عنوان نخست وزیر پاکستان،ولیعهد عربستان در یک تماس تلفنی با تبریک و شادباش به نخست وزیر جدید از وی برای حضور در عربستان و دیدار و رایزنی،دعوت به عمل آورد که عمران خان دعوت وی را پذیرفت.

 یک افسر بازنشسته نظامی ارتش پاکستان مدعی شده است که عمران خان پس از دیدار با مقامات سعودی در ماه سپتامبر خواهد گفت که پاکستان برای دفاع از حرمین شریفین با عربستان همکاری خواهد کرد که این خود به معنای بی طرفی وی خواهد بود.

در آینده تصمیم مقامات پاکستان مبنی بر حضور و یا عدم حضور در ائتلاف اسلامی،تعیین کننده میزان کمک عربستان به پاکستان خواهد بود.

این نکته نیز فراموش نگردد که پاکستان به منظور تامین هزینه ها و عبور از بحران مالی،درخواست 4 بیلیون دلار وام از بانک توسعه اسلامی نموده است و این بانک تحت حمایت عربستان در حال فعالیت است.

ارسال نظر

 
1