خبر فوری

 
 
عدم همکاری واشنگتن با اسلام آباد درخصوص مسئله کشمیر به ضرر او خواهد بود
کد خبر :1416543006

19:04 1398/05/24


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, کشمیر,

صابر شاکر از خبرنگاران معروف پاکستانی در پیام تویتری خود نوشت: درصورتیکه آمریکا قطعنامه کشمیر را در سازمان ملل وتو اعلام کند، نباید امید به همکاری پاکستان در زمینه صلح افغانستان داشته باشد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، آگاهی  آمریکا از اهمیت پاکستان در زمینه تسهیل امر صلح افغانستان یکی از دلایلی است که ترامپ در دیدار با عمران خان پیشنهاد میانجیگری در زمینه مسئله کشمیر را ارائه کرده بود. قبل از این نیز عمران خان نخست وزیر پاکستان از طالبان خواستار مذاکرات با دولت افغان شده بود که این قدم بسیار مهمی در زمینه صلح افغانستان است و بالعکس طالبان نیز علاقه اش برای دیدار با نخست وزیر پاکستان را اظهار داشته بود. پس از افزایش تنش و جنایات هند در کشمیر و باتوجه به وضع فعلی این ناحیه، سازمان ملل جلسه شورای امنیت به منظور بررسی وضعیت کشمیر را فراخوانده است. گفته می شود که لزوم کمک آمریکا به پاکستان و بالعکس در مورد کشمیر و صلح افغانستان امری ضروری و غیر قابل انکار است. صابر شاکر از خبرنگاران معروف پاکستانی در این رابطه در پیام تویتری خود نوشت: درصورتیکه آمریکا قطعنامه کشمیر را در سازمان ملل وتو اعلام کند، نباید امید به همکاری پاکستان در زمینه صلح افغانستان داشته باشد.

 


از طرفی مایک پومپئو نیز در بیانی طی اشاره به سفر عمران خان به آمریکا و انجام تعهداتی میان دو کشور در مورد از سر گرفتن روابط میان دوطرف، در خصوص انجام این معامله ابراز امیدواری کرد.

ارسال نظر

 
1