خبر فوری

 
عدم شرکت چین در اجلاس گروه 20 بدلیل برگزاری در منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر اشغالی
کد خبر :212225554

20:05 1402/02/29


برچسب ها : جامو و کشمیر, چین, سخنگوی وزارت امور خارجه چین, گروه 20, مناطق مورد مناقشه, نارندرا مودی, نخست وزیر هند, کشمیر اشغالی, کشورهای عضو G20,

دولت چین اعلام کرده است که در نشست گروه 20 به ریاست هند که قرار است در منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.


 

پکن: به گزارش راز نیوز | دولت چین اعلام کرده است که در نشست گروه 20 به ریاست هند که قرار است در منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

بر اساس جزئیات، وانگ ون بین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که چین در نشست گروه 20 تحت ریاست هند در منطقه جامو و کشمیر اشغالی شرکت نخواهد کرد

وی در ادامه افزود: چین به شدت با برگزاری نشست های گوناگون گروه 20 در مناطق مورد مناقشه مخالف است و در چنین جلساتی حضور نخواهد یافت.

شایان ذکر است که هند قصد دارد در مورخ 1 الی 3 خرداد (22 الی 24 مه) در منطقه سرینگر پایتخت جامو و کشمیر اشغالی (منطقه مورد مناقشه شناخته شده بین المللی)، میزبان اجلاس گروه 20 (G20) در حوزه گردشگری باشد و این اقدام از سوی دولت نارندرا مودی نخست وزیر این کشور، نقض آشکار منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی خواهد بود.

ارسال نظر

 
1