خبر فوری

 
 
عدم تمکین هند از آمریکا
کد خبر :1115404639

15:45 1397/07/14


برچسب ها : آمریکا, ایران, روسیه, هند, کره شمالی,

باوجود فشارها و تهدیدهای آمریکا به هند، هند بدون توجه به تحریم های آمریکا از روسیه سامانه دفاعی S400 که برد آن تا 400 کیلومتر است را خریداری کرده است.


باوجود فشارها و تهدیدهای آمریکا به هند، هند بدون توجه به تحریم های آمریکا از روسیه سامانه دفاعی S400 که برد آن تا 400 کیلومتر است را خریداری کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری بین الملل ،توافقنامه خرید سامانه دفاعی S400 میان کشور هند و روسیه به امضاء رسیده است.

علاوه بر آن میان دو کشور بیش از 20 قرار داد دفاعی، انرژی هسته ای، تحقیقات فضایی و قرار داد های تجارتی نیز ثبت شده است. همچنین دوکشور در مورد امور مهم دررابطه با رزمایش نظامی 2018 نیز گفتو گو کردند.

گفتنی است که هند این سامانه دفاعی را در زمانی خریداری کرده است که آمریکا این کشور را تهدید به تحریم های اقتصادی کرده بود، که درصورت خرید این سامانه دفاعی از روسیه، هند تحریم خواهد شد. این درحالی است که هند از طریق وزیر دفاع و وزیر خارجه این کشور به آمریکا گفته بود که از موضع خود درمورد خرید سامانه دفاعی S400 عقب نشینی نخواهد کرد.

آمریکا نیز خطاب به هند گفته بود که می‌تواند براساس قانون کاتسا، عليه هند تحریم های اقتصادی را جاری کند. براساس این قانون اگر کشوری از کشورهای روسیه، ایران و یا کره شمالی، اسلحه خریداری کند، کشور مورد نظر باید آماده اجرایی شدن تحریم ها از جانب آمریکا باشد.

براساس گزارشات، هند با خریداری این سامانه دفاعی پیامی به آمریکا داده است و آن این است که، هند درمورد مسائل استراتژیکی خود تحت فشار هیچ کشوری نخواهد رفت. گفتنی است که روسیه نیز برخلاف تحریم های آمریکا، این سامانه دفاعی را به چند کشور دیگر نیز خواهد فروخت ازجمله این کشورها می‌توان به ترکیه نیز اشاره کرد، این درحالی است که کشور چین سابقا این سامانه دفاعی را خریداری کرده است.

لازم به ذکر است که شرکت نفت هند و شرکت پالایشگاه و پتروشیمی مگنال، قرار داد خریداری نفت به مقدار 1.25 میلیون تن را برای واردات نفت از ایران درماه نوامبر را امضاء کرده است.

هند با خلاف ورزی و نادیده گرفتن تحریم های آمریکا، ابتدا سامانه دفاعی S400 را از روسیه خریداری کرد و اکنون نیز طی پیامی به آمریکا گفته است که، باوجود تحریم های آمریکا، هند به تجارت خود با ایران ادامه خواهد داد.

پالایشگاه های دولتی هند قرار داد خریداری 1.25 میلیون تن نفت خام از ایران را امضاء کرده اند. گفتنی است که هند درحال حرکت به سوی تغییر تجارت خود از دلار آمریکایی به روپیه هندی نیز است، که طی آن هند تمامی معاملات خود را براساس روپیه هندی انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است که آمریکا در تاریخ 4 نوامبر موج جدیدی از تحریم های خود را علیه کشورهایی که از ایران نفت خریداری کننند را به اجرا در خواهد آورد. آمریکا به طور واضح گفته است که اگر کشوری پس از ماه نوامبر به تجارت خود با ایران ادامه دهد، نمی تواند با آمریکا تجارتی داشته باشد.

ارسال نظر

 
1