خبر فوری

 
 
عدم اجازه ورود به محسن داور برای ورود به ایالت بلوچستان
کد خبر :492485565

13:16 1399/06/16


برچسب ها : ارتش پاکستان, جنبش حفاظت از پشتون, محسن داور,

نهاد های امنیتی بلوچستان پس از ورود محسن داور رهبر جنبش حفاظت از پشتون به فرودگاه کویته، با عدم ارائه جواز ورود به بلوچستان، او را در استراحتگاه دولتی تحت نظر نگاه داشته و روز بعد به اسلام آباد روانه کردند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| محسن داور رهبر جنبش حفاظت از پشتونPTM و عضو مجلس ملی پاکستان که روز جمعه برای بازدید از مناطق کویته ، چمن و کیچ برای دیدار با خانواده های افرادی که اعضایشان طی تیراندازی نظامیان ارتش قبل از عید جان باخته بودند و خانواده های افراد ربوده شده در کمپ دائمی تحصن، از اسلام آباد به کویته پرواز کرده بود، نهاد های امنیتی با عدم ارائه جواز برای خروج از فرودگاه، وی را تحت تدابیر امنیتی به یکی از استراحتگاه های دولتی منتقل کرده و روز شنبه با نخستین پرواز به سمت اسلام آباد باز گرداندند.

میر ضیاء الله لانگو وزیر داخلی بلوچستان ابراز داشت که به دلیل احتمالات امنیتی و حفظ امنیت محسن داور او را دستگیر کرده اند. این درحالی است که جنبش پی تی ام و دیگر احزاب سیاسی این اقدام را غیر جمهوری و ضد بشری عنوان کردند.

 

واکنش محسن داور

محسن داور با رسیدن به فرودگاه اسلام آباد طی گفتگو با خبرگزاری خارجی این رفتار را افسوسناک، غیر جمهوری و ضد بشری توصیف کرد و افزود: این نخستین مرتبه ای نیست که به رهبران جنبش حفاظت از پشتون برای ورود به بلوچستان اجازه نمی دهند و قبل از این نیز طی یک و نیم سال گذشته و پس از قتل ارمان لونی این جریان ادامه دارد. من می خواستم علاوه بر ابراز همدردی با خانواده مقتول حیات بلوچ که طی تیراندازی مستقیم نیروی سپاه مرزیFC  کشته شده بود و دیدار با افراد کمیته برمش، با خانواده هایی در چمن نیز دیدار کنم که اعضایشان طی تیراندازی نیروهای امنیتی جان باخته اند. وی ابراز داشت در بدو ورود به فرودگاه کویته به او اعلامیه ای نشان داده شد که حاوی متنی با موضوع ممنوعیت ورود او به بلوچستان بود.

محسن داور همچنین گفت که بیم آن نیز هست که این اطلاعیه برای جلوگیری از ورود من در تاریخ قدیمی انجام شده باشد. هرچند اینجا ادعای دموکراسی می شود، اما در واقع اوضاع از حکومت نظامی نیز بدتر است.

 

براساس اظهارات منابع آگاه، تعداد زیادی از افراد جنبش حفاظت از پشتون برای استقبال از محسن داور به فرودگاه آمده بودند. رهبران جنبش پی تی ام طی مصاحبه مطبوعاتی در باشگاه خبرنگاران کویته، دستگیری محسن داور و عدم جواز ورود به بلوچستان را محکوم کرده و گفتند: ما از محدود شدن سفر های یک عضو مجلس ملی متعجب شده ایم. از چنین رفتاری با یک عضو مجلس ملی می توان تخمین زد که چه اندازه دموکراسی در اینجا وجود دارد.

ارسال نظر

 
1