خبر فوری

 
 
عبدالله عواد الجهنی پس از دیدار با مقامات ارشد سیاسی و نظامی پاکستان ، به سعودی بازگشت
کد خبر :1131068128

17:45 1398/01/28


برچسب ها : امام جماعت مسجد الحرام, امام کعبه, پاکستان, عربستان سعودی,

عبدالله عواد الجهنی امام جماعت مسجد الحرام طی سفری شش روزه در تاریخ 22 فروردین ماه 1398 وارد پایتخت پاکستان اسلام آباد شد. وی طی اقامت خود در پاکستان با مقامات ارشد سیاسی و نظامی دیدار کرد. الجهنی پس سفر شش روزه خود ، امروز (چهارشنبه) پاکستان را به مقصد عربستان سعودی ترک کرد.


 

به گزارش راز نيوز، عبدالله عواد الجهنی امام جماعت مسجد الحرام طی سفری شش روزه در تاریخ 22 فروردین ماه 1398 وارد پایتخت پاکستان اسلام آباد شد. وی طی اقامت شش روزه خود در پاکستان با مقامات ارشد سیاسی و نظامی این کشور دیدار کرد. با ورود امام کعبه به پاکستان، وی مورد استقبال گرم توسط طاهر اشرفی دبیرکل شورای علمای پاکستان و وزیر امور مذهبی در فرودگاه قرار گرفت.
عواد الجهنی با شرکت در اجلاسی، ابراز داشت که جوانان قدرت یک ملت هستند. متاسفانه دشمنان از طریق فضای مجازی در حال گمراه سازی جوانان پاکستانی هستند که جوانان باید مواظب باشند و نباید در دام دشمنان اسیر شوند.
وی نخستین دیدار خود را با عمران خان نخست وزیر پاکستان در حضور نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان انجام داده و در رابطه با امور مختلفی به گفتگو پرداخت.
 
 
 

امام کعبه پس از آن با اسد قیصر رئیس مجلس پاکستان دیدار و گفتگو کرد . دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و مسائل ملت مسلمان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس مجلس ملی پاکستان در این دیدار اظهار داشت: عربستان سعودی دوست دیرینه پاکستان است، دو کشور دارای مشترکات عقیده ای، فرهنگی و تاریخی هستند، عربستان سعودی همواره در مواقع دشوار در کنار پاکستان حضور داشته است و از صمیم قلب پاکستان را همراهی نموده است.

وی افزود: روابط دوستانه پاکستان و عربستان سعودی منحصر به دولت های دو کشور نیست، بلکه عمق این دوستی در قلب مردم دو کشور ریشه دوانده است، پارلمان پاکستان مصمم به مستحکم سازی روابط دو کشور است، با سفر ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان روابط دو کشور بیش از پیش مستحکم گردید.

اسد قیصر در ادامه سخنان خود گفت: ملت مسلمان با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه است که برای مقابله با این مشکلات، باید تمامی اختلافات را کنار بگذاریم، روابط صمیمانه میان کشورهای اسلامی و اتحاد بین آنان مهمترین نیاز در حال حاضر است.

 

وی گفت: اسلام به ما صلح و روابط برادرانه را می آموزد و تروریسم و افراط گرایی هیچ جایگاهی در اسلام ندارد.

عبدالله عواد الجهنی امام کعبه نیز در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: عربستان سعودی اهمیت بسیار زیادی برای روابط خود با پاکستان قائل است و خواهان گسترش روابط خود با پاکستان است.

وی افزود: مسلمانان به علت اختلاف با یکدیگر و دوری از دین با مسائلی همچون تروریسم و ... مواجه شده اند، برای مبارزه با تررویسم باید تمامی کشورهای مسلمان با یکدیگر همکاری نمایند، ما با عمل نمودن به اسوه حسنه و آموزش های دینی میتوانیم سعادت دنیا و آخرت را به دست آوریم.

وی در ادامه گفت: مشکلات، مسائل و مقصد عربستان سعودی و پاکستان مشترک است، روابط دو کشور نمونه ای از صلح، توسعه و آبادانی است.

 

امام جماعت مسجد الحرام در تاریخ 27 فروردین ماه نیز با فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان ژنرال قمر جاوید باجوا دیدار و در رابطه با امور مختلفی به گفتگو پرداخت. طبق اعلام روابط عمومی ارتش پاکستان(ISPR)، دو طرف در این دیدار روابط برادرانه پاکستان و عربستان سعودی را اطمینان بخش اعلام نموده و بر ضرورت تسریع در روند تلاش ها برای برپایی صلح و امنیت در کشورهای مسلمان تاکید کردند.

 

الجهنی در این دیدار اظهار داشت: پاکستان یکی از مهمترین کشورها در دنیای اسلام است که دارای رتبه حائز اهمیتی است.

وی در ادامه سخنان خود تلاش های ارتش پاکستان برای برپایی امنیت و ثبات در منطقه را قابل تحسین توصیف نمود.

سفیر سعودی در پاکستان برای امام کعبه مهمانی ویژه ای تدارک دید که در آن برخی از مقامات سیاسی پاکستان نیز حضور داشتند. در این مهمانی همچنین احمد لدهیانوی رهبر اهل سنت و الجماعت پاکستان ، علامه دیشانی و جاوید آفریدی نیز شرکت کردند .

 

الجهنی قبل از بازگشت به سعودی، با عثمان بزدار وزیر ارشد ایالت پنجاب نیز دیدار و گفتگو کرد. عثمان بزدار در این دیدار ابراز داشت که حضور شما در پاکستان و دیدار با شما باعث افتخار و خوشحالی ما است. پس از این دیدار، امام کعبه به سوی عربستان سعودی بازگشت.

 

ارسال نظر

 
1