خبر فوری

 
عبدالله عبدالله از قول مساعد پاکستان برای متقاعد نمودن طالبان جهت آتش بس خبر داد
کد خبر :948584685

12:23 1399/07/11


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, شورای عالی آشتی ملی افغانستان, صلح افغانستان, طالبان افغانستان, عبدالله عبدالله,

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان با اشاره به سفر اخیر خود به پاکستان و دیدار با مقامات این کشور ابراز داشت: مقامات کابل و اسلام آباد در موضوع آتش بس از سوی طالبان افغانستان در یک موضع قرار دارند.


کابل: به گزارش راز نیوز| عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان با اشاره به سفر اخیر خود به پاکستان و دیدار با مقامات این کشور ابراز داشت: مقامات کابل و اسلام آباد در موضوع آتش بس از سوی طالبان افغانستان در یک موضع قرار دارند.

وی افزود: مقامات نظامی و دولتی پاکستان هیچگونه انتقادی به روند صلح افغانستان ندارند و پاکستان نسبت به استفاده از نفوذ خود برای متقاعد نمودن طالبان جهت آتش بس و پایان درگیری ها قول مساعد همکاری داده است.

عبدالله عبدالله خاطر نشان کرد: چنانچه طالبان افغانستان مواضع خاصی نسبت به برپایی آتش بس دارد، می توان راهکارهای جایگزین پایان درگیری ها همچون ایجاد آتش بس بر اساس ارزش های انسانی و یا کاهش قابل توجه عملیات های نظامی را مورد بررسی قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مذاکرات بین الافغان در دوحه تصریح کرد: با توجه به حساسیت بالای این موضوع و احتمال گرفتار شدن نمایندگان ما در نکات مذاکرات، ما به تیم خود دستور انعطاف پذیری در مقابل خواسته های طرف مقابل را داده ایم.

وی گفت: چنانچه طالبان جدیت و انعطاف پذیری لازم را در این مذاکرات نداشته باشد، به طور قطع تیم مذاکره کننده ما نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و سپس شاید به سمت یک بن بست دیگر حرکت کنیم.

عبدالله عبدالله هشدار داد: اگر موانع موجود در مسیر مذاکره با طالبان و نهایی شدن آن برداشته نشود، علاقه جامعه بین الملل به مذاکرات صلح افغانستان نیز پایان خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1