خبر فوری

 
 
عبدالغفور حیدری: تمامی احزاب اپوزیسیون پاکستان یکصدا هستند، تظاهرات ادامه خواهد داشت
کد خبر :161171353

10:42 1398/08/14


برچسب ها : جمعیت علماء اسلام (ف), حزب مردم پاکستان, عبدالغفور حیدری, فضل الرحمن, مسلم لیگ ن,

عبدالغفور حیدری دبیرکل حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل با ارائه گزارشی در خصوص نشست مشترک 9 حزب اپوزیسیون ابراز داشت: تمامی احزاب اپوزیسیون یکصدا هستند و تظاهرات ما در اسلام آباد ادامه خواهد داشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عبدالغفور حیدری دبیرکل حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل با ارائه گزارشی در خصوص نشست مشترک 9 حزب اپوزیسیون ابراز داشت: تمامی احزاب اپوزیسیون یکصدا هستند و تظاهرات ما در اسلام آباد ادامه خواهد داشت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عبدالغفور حیدری در پایان نشست مشترک احزاب اپوزیسیون در گفتگو با رسانه ها با مثبت خواندن نشست مشترک احزاب خاطرنشان کرد: تمامی احزاب دارای مواضع یکسانی هستند و نقش بسیاری موثر و مفیدی را ایفا نموده اند، ما در تلاش برای حل تمامی مسائل و موضوعات از طریق گفتگو و رایزنی هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تجمع اعتراضی در اسلام آباد ابراز داشت: اعتراضات ما ادامه خواهد داشت و کمیته مذاکرات دولت نیز با ما تماس حاصل نموده است، اما ما تا زمان دستیابی به خواسته های خود، عقب نشینی نخواهیم کرد و تمامی مراحل مذاکره و گفتگو بر اساس اقدامات دوجانبه صورت خواهد گرفت، نخستین خواسته ما استعفای نخست وزیر است و ما از این خواسته خود دست نخواهیم کشید، استفعای دسته جمعی، جنبش پر کردن زندان ها و مسدود نمودن بزرگراه ها از جمله موارد تحت بررسی جهت اجرا طی برنامه های آتی می باشند.

وی افزود: ما تجمع خود را تغییر نخواهیم داد و تمامی امکانات اولیه در محل فعلی ما قابل دسترسی است، ما با توجه به تمامی شرایط موجود اقدام به تصمیم گیری خواهیم نمود، جنبش ما تمامی اهداف خود را تحت هر شرایطی حاصل خواهد کرد.

عدم حضور شهباز شریف و بلاول بوتو در نشست مشترک احزاب اپوزیسیون

پیش از این، نشست مشترک احزاب اپوزیسیون به ریاست فضل الرحمن رهبر جمعیت علمای اسلام(ف) جهت بررسی شرایط و تعیین استراتژی آینده تجمع ضد دولتی برگزار گردید.

در این نشست که در محل اقامت فضل الرحمن صورت گرفت تعداد 9 حزب اپوزیسیون حضور داشتند،  در این نشست اما رهبران پنج حزب شامل حزب مسلم لیگ(ن)، حزب مردم پاکستان، حزب ملی مردمی، حزب ملی و حزب جمعیت اهل حدیث حضور نداشتند.

در این نشست راجا پرویز اشرف، نیئر بخاری و فرحت الله بابر نمایندگی هیئت حزب مردم پاکستان را بر عهده داشتند و بلاول بوتو زرداری رهبر حزب مردم پاکستان در این نشست حضور نداشت.

همچنین شهباز شریف رهبر حزب مسلم لیگ(ن) نیز در این نشست حضور نیافت و نمایندگی این حزب را ایاز صادق و دکتر عبادالله بر عهده داشتند.

علاوه بر این، عبدالغفور حیدری دبیرکل حزب جمعیت علمای اسلام(ف)، میر کبیر احمد شاهی سناتور حزب ملی، شفیق پسروری عضو کمیته مذاکرات و افتخار حسین دبیرکل حزب ملی مردمی نیز در نشست احزاب اپوزیسیون حضور داشتند.

در جریان این نشست، موضوعات مختلف از جمله تجمع اعتراضی احزاب اپوزیسیون، دستیابی به خواسته های این تجمع و استراتژی جامع احزاب مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طبق اعلام منابع آگاه در حزب جمعیت علمای اسلام(ف)، در جریان این نشست بر ادامه تحصن و اعتراضات تاکید گردید، اما در خصوص مسدود نمودن مسیرهای عبور و مرور و تعطیلی اماکن عمومی کسب و کار هیچگونه توافقی صورت نگرفته است.

منابع آگاه مدعی شدند حزب مسلم لیگ(ن) و حزب مردم پاکستان خواستار پایان اعتراضات و آغاز جنبش تعطیل اماکن کسب و کار هستند، در حالی که تمامی دیگر احزاب اپوزیسیون بر ادامه اعتراضات و تحصن در اسلام آباد همزمان با مسدود نمودن خیابان ها و بزرگراه ها در سراسر کشور تاکید دارند.

ارسال نظر

 
1