خبر فوری

 
 
عبدالرزاق داود : توافقنامه CPEC باید برای مدت یک سال تمدید شود
کد خبر :1854426063

15:55 1397/06/19


برچسب ها : پاکستان, چین,

عبدالرزاق داود مشاور و کارشناس اقتصاد نخست وزیر عمران خان گفت : در حال حاضر باید توافقنامه c-pack به مدت یک سال به تعویق افتد.


عبدالرزاق داود : توافقنامه CPEC باید برای مدت یک سال تمدید شود

 

عبدالرزاق داود مشاور و کارشناس اقتصاد نخست وزیر عمران خان گفت : در حال حاضر باید توافقنامه CPEC به مدت یک سال به تعویق افتد.

 

به گفته عبدالرزاق : بر اساس توافق CPEC سود هنگفتی نصیب شرکت های چینی میگردد در حالی که شرکت های پاکستانی متحمل ضرر شده اند و این توافقنامه ها باید مجددا مورد بررسی قرار بگیرد.

 

وی افزود : دولت سابق در مورد توافقنامه CPEC به درستی مذاکرات نکرده است .

 

از سوی دیگر مایکل کلنمن متفکر مرکز وودرو ویلسون آمریکایی گفت : کاهش رفتار توافقنامه CPEC در مقایسه با دولت سابق نواز شریف تغییر نسبتا خوبی خواهد داشت.

 

براساس گزارش روزنامه Financial Times : تمامی وزرا و مشاورین بر این باور هستند که دولت و حکومت باید بار دیگر توافقنامه CPEC را مورد بررسی قرار دهد و همچنین توافقنامه های تجارتی و اقتصادی دولت از این حیث مستثنا نیستند در غیر این صورت شرکت چینی موجود در پاکستان سود هنگفتی خواهند کرد.

 

عبدالرزاق داود در مصاحبه خود با خبرگزاری انگلیس گفت : دولت سابق وظیفه خود در مورد توافقنامه CPEC به درستی انجام نداده است.

 

دولت سابق بدون آمادگی با شرکت های چینی موجود در پاکستان وارد مذاکرات میشد که در نتیجه باعث زیان جبران ناپذیر و ضربه بزرگ به دولت و حکومت می شد.

 

 

عبدالرزاق داود خاطر نشان کرد که تا زمان تصدی امور پاکستان، توافقنامه CPEC باید به مدت یک سال تمدید شود وی درحقیقت افزود که باید 5 سال یه این توافقنامه اضافه شود.

 

لازم به ذکر است : عمران خان نخست وزیر پاکستان کمیته ی کابینه 9 نفری تشکیل داد تا پروژه CPEC مورد بازبینی و بررسی قرار بگیرد که این عهده به خسرو بختیار رئیس شورای برنامه ریزی داده شد.

 

این کمیته شامل مقامات بلند پایه کشور از جمله : وزیر امور خارجه ، وزیر دادگستری ، وزیر دارایی ، وزیر نفت ، وزیر راه آهن ، وزیر امور تجارت و صنعت و وزیر سرمایه گذاری می باشد.

ارسال نظر

 
1