خبر فوری

 
عبد الطیف آل الشیخ: روابط مقدس پاکستان_عربستان بر پایه های برادری، عشق و ایمان استوار هستند
کد خبر :2139769756

18:48 1398/08/22


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, وزیر امور مذهبی, کنفرانس,

درپی دیدار ساجد میر رهبر مرکزی جمعیت اهل حدیث مرکزی پاکستان به همراه هیئت همراه با الشیخ عبد الطیف آل الشیخ وزیر امور مذهبی عربستان در دفتر وی، به گفتگو پرداخت.


ریاض: به گزارش راز نیوز، درپی دیدار ساجد میر رهبر مرکزی جمعیت اهل حدیث مرکزی پاکستان به همراه هیئت همراه با الشیخ عبد الطیف آل الشیخ وزیر امور مذهبی عربستان در دفتر وی، به گفتگو پرداخت.
وزیر امور مذهبی عربستان سعودی در این دیدار ضمن عرض خوش آمدید به مهمانان، با مقدس خواندن روابط میان دو کشور، آن را برپایه های برادری، عشق و ایمان استوار دانست و افزود، پاکستان یک کشور حائز اهمیت در جهان اسلامی است و روابط فی ما بین در آینده به منظور تقویت روابط علمای دو کشور از جهات آموزش، دعوت و اصلاحات، هرچه بیشتر عمیق تر خواهند شد. وی با تقدیر از خدمات ساجد میر در زمینه های دینی، سیاسی و دفاع از حرمین شریفین، این اقدامات را تحسین برانگیز عنوان کرد.
پروفسور ساجد میر نیز طی این دیدار با عنوان این نکته که روابط علمای پاکستان و عربستان سعودی مبتنی بر اعتماد و همکاری ایدئولوژیک و متقابل هستند، از عدم دریغ ورزیدن هرگونه قربانی برای دفاع از حرمین شریفین و ثبات این سرزمین گفت و افزود، عربستان سعودی به دلیل حرمین شریفین دارای اهمیت و احترام خاصی است و روابط فی ما بین مستحکم هستند. عربستان سعودی با ایستادگی در کنار پاکستان در برهه های حساس و دشوار، خود را به عنوان دوست حقیقی ثابت کرده است که در این خصوص از ولیعهد و پادشاه عربستان سپاس گزار هستیم. حقیقتا دولت عربستان سعودی الگویی برای جهان اسلام است که هم اکنون از کشورهای اسلامی برای مقابله با مشکلات پیش‌روی امت مسلمان به شدت حمایت می‌کند. گفتنی است طرفین در این ملاقات در خصوص مسائل مختلف امنیتی منطقه نیز به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.
در این دیدار شخصیت هایی چون عبد المالک مجاهد رهبر مرکزی جمعيت اهل حدیث عربستان، ابتسام الهی ظهیر معاون امیر الشیخ قاری صهیب احمد میر محمدی و احسان ساجد نیز حضور داشتند.
ناگفته نماند که ساجد میر به همراه هیئت همراه خود پس از این در کنفرانس "سیرت النبی" (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز شرکت کرده و سخنرانی کرد.

 

ارسال نظر

 
1