خبر فوری

 
عایشه فاروقی: پاکستان به اقدامات تسهیل آمیز در زمینه مذاکرات آمریکا_طالبان ادامه خواهد داد
کد خبر :2072396354

15:56 1398/10/12


برچسب ها : آمریکا, ایران, پاکستان و آمریکا, پاکستان و بین الملل, پاکستان و کشمیر, کشمیر اشغالی,

عایشه فاروقی سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای درخصوص نخستین گزارش هفتگی رسانه ای در سال جدید میلادی، گفت: پاکستان به اقدامات تسهیل آمیز در زمینه مذاکرات آمریکا_طالبان ادامه خواهد داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عایشه فاروقی سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای درخصوص نخستین گزارش هفتگی رسانه ای در سال جدید میلادی، گفت: نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان سیاست های هندو و مودی در سطح جهان را آشکار کرده و 7 نامه به دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده اند. پاکستان همچنان به فعالیت های خود برای بیداری وجدان جهانی در این خصوص ادامه خواهد داد. وی افزود، پاکستان خواستار بازگشایی اینترنت، برداشته شدن محاصره در کشمیر، آزادی جوانان ربوده شده و اعضای جامعه مدنی است. در حال کار بر روی اجلاس وزرای OIC درخصوص کشمیر هستیم، این نشست در پاکستان برگزار خواهد شد و نشست سازمان همکاری اسلامی در آوریل خواهد بود.
سخنگو ضمن اشاره به بهبودی روابط پاکستان با آمریکا، چین، انگلیس، ترکیه، عربستان سعودی، مالزی، امارات متحده عربی و دیگر کشورها در سال 2019، گزارش مختصری از تلاش های پیش‌روی دولت در سال جدید گفت و افزود، پاکستان به اقدامات تسهیل آمیز در زمینه مذاکرات آمریکا_طالبان ادامه خواهد داد. پاکستان به طور جدی به دنبال روابط بین ایالات متحده آمریکا و ایران است. رفاه شهروندان در خارج از اولویت های وزارت خارجه است. عایشه فاروقی ضمن بیان سرمایه گذاری و سرمایه گذاری مستقیم خارجی از اهداف مشترک وزارتخانه ها، از اهمیت بالای سارک برای اسلام آباد گفت و خاطر نشان کرد که به دلیل محدودیت های برخی از کشورهای عضو، کنفرانس سارک با تاخیر مواجه شده است

ارسال نظر

 
1