خبر فوری

 
 
عایشه فاروقی: نیروهای پاکستان در حادثه چمن تنها از خود و مردم غیر نظامی دفاع کردند
کد خبر :1129757598

14:57 1399/05/11


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, مرز چمن,

خانم عایشه فاروقی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در خصوص درگیری بین نظامیان مرزی در گذرگاه دوستی چمن، گفت: نیروهای مرزی افغانستان بدون هیچ دلیلی به سوی مسافران جمع شده در طرف پاکستان تیراندازی کردند و نیروهای مرزی پاکستان نیز تنها برای دفاع از خود و مردم بیگناه به سمت نظامیان افغانستان آتش گشودند .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم عایشه فاروقی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در خصوص خشونت معترضین و درگیری بین نظامیان مرزی در گذرگاه دوستی چمن، گفت: نیروهای مرزی افغانستان بدون هیچ دلیلی به سوی مسافران جمع شده در طرف پاکستان تیراندازی کردند و نیروهای مرزی پاکستان نیز تنها برای دفاع از خود و مردم بیگناه به سمت نظامیان افغانستان آتش گشودند که این درگیری خسارت های جانی و مالی به همراه داشت. تیراندازی مرزبانان پاکستان تنها در واکنش به آغاز آتش از سوی افغانستان بود. وی افزود: پاکستان برای کاهش تنش، کانال های نظامی و دیپلماتیک را بسیج کرده بود که پس از تلاش های پیاپی، نیروهای امنیتی افغانستان آتش را متوقف کردند. گذرگاه های مرزی به درخواست مقامات افغانستان برای مسافران و عملیات تجاری باز شده بود. پاکستان درحال تلاش برای اعمال قوانین بین المللی در تجارت و حمل و نقل میان دو کشور است.

 

گفتنی است 9 مرداد تبادل آتش سنگینی میان نیروهای نظامی مرزی دو کشور پاکستان و افغانستان در گذرگاه مرزی چمن بوجود آمد که طی آن دستکم سه تن به همراه یک زن جان باخته و بیش از 20 نفر نیز زخمی شدند. براساس گزارش ها، روز پنجشنبه جمعیت زیادی با اجتماع در گذرگاه، قصد عبور از مرز را داشتند.

این درحالی است که مقامات افغانستان نیروهای مرزی پاکستان را عامل و آغاز کننده این درگیری معرفی می کنند. قبل از این نیز وقایع مشابهی رخ داده اند که مقامات دو کشور طرف مقابل را عامل و مسئول آن اعلام کرده اند.

ارسال نظر

 
1