خبر فوری

 
عامل انفجار در مرقد لعل شهباز قلندر محکوم شد
کد خبر :817449707

13:18 1401/08/08


برچسب ها : اعلام مجازات, انفجار انتحاری, انفجار تروریستی, پرداخت جزای نقدی, حکم اعدام, حکم حبس, دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم, سند, شهادت, شیعه, شیعیان, شیعیان ایالت سند, شیعیان پاکستان, شیعیان کراچی, عامل انفجار, فرقان معروف به اعظم, لعل شهباز قلندر, محکومیت, مرقد, کراچی,

دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم کراچی، فرقان معروف به اعظم، عامل انفجار در مرقد لعل شهباز قلندر را در چهار پرونده به 35 سال زندان محکوم کرد.


کراچی: به گزارش راز نیوز | دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم کراچی، فرقان معروف به اعظم، عامل انفجار در مرقد لعل شهباز قلندر را در چهار پرونده به 35 سال زندان محکوم کرد.

دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم کراچی حکم 4 پرونده مواد منفجره و سلاح غیرقانونی را صادر و فرقان معروف به اعظم را به 35 سال زندان محکوم کرد. این دادگاه همچنین عامل انفجار مذکور را به پرداخت 200 هزار روپه جزای نقدی و ضبط اموال منقول و غیر منقول محکوم کرد. این دادگاه اعلام کرد که جزای نقدی مذکور باید در خزانه دولت جمع آوری شود.

دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم کراچی، عامل انفجار مذکور را در پرونده مواد منفجره به 14 سال حبس و در 3 پرونده سلاح غیرقانونی در مجموع به 14 سال حبس محکوم کرد. علیه فرقان معروف به اعظم، عامل انفجار مذکور در مرکز پلیس شهرک ملیر شهر کراچی در سال 2020 چند پرونده تشکیل شده بود.

عامل انفجار مذکور به اتهام نقش داشتن در انفجار تروریستی مرقد لعل شهباز قلندر به 80 بار اعدام محکوم شده بود. دادگاه عالی سند نیز درخواست تجدید نظر حکم اعدام وی را رد کرده است.

لازم به ذکر است که طی حمله انتحاری به مرقد سید عثمان مروندی معروف به لعل شهباز قلندر در تاریخ 28 بهمن سال 1395  (16 فوریه سال 2017) در شهر کراچی، بیش از 100 نفر از جمله 3 هندو کشته شدند. تعداد زیادی از 100 نفر کشته شده مذکور از شیعیان پاکستان بودند که طی این حمله انتحاری به شهادت رسیدند.

ارسال نظر

 
1