خبر فوری

 
 
عارف علوی :پاکستان در مسابقه تسلیحات هسته ای شرکت نخواهد کرد
کد خبر :1179827805

15:52 1397/07/23


برچسب ها : اتم, انرژی هسته ای, پاکستان,

پاکستان در مسابقه تسلیحات هسته ای شرکت نخواهد کرد


دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان گفته است که، خواستار توسعه و بهبودی بخش اجتماعی خود هستیم، پاکستان در مسابقه تسلیحات هسته ای شرکت نخواهد کرد، خواستار برقراری امنیت و ثبات در تمامی کشورهای منطقه هستیم.

وی طی سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی موسسه مطالعاتی استراتژیکی مربوط به تسلیحات هسته ای برگزار شده در اسلام آباد گفت : تسلیحات هسته‌ای تنها برای دفاع از خود است و پاکستان حامی عدم تکثیر سیستم هسته ای درجهان است. به همکاری یکدیگر می‌توان امنیت جهانی را از خطرات پیشرو نجات داد. برای استفاده از تکنولوژی های جدید در جهان، باید قانون سازی شود. مسئله کشمیر، دلیل اصلی درگیری‌ها در آسیای جنوبی است.

رئیس جمهور پاکستان خاطر نشان کرد که، آزمایش های هسته ای کشور همسایه، مانع از آن شد تا منطقه را از تسلیحات هسته ای پاکسازی کنیم. برنامه های هسته ای پاکستان کاملا براساس قوانین و ضوابط متعارف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

پاکستان جزو اولین کشورهایی است که تحت تاثیر تغییرات زیست محیطی قرار دارد. با استفاده از انرژی اتمی می توان، خطر آلودگی محیط زیست را کاهش داد. وی افزود، پاکستان آماده همکاری با سازمان های بین المللی در رابطه با تلاش های غیر متعارف هسته ای است.

ارسال نظر

 
1