خبر فوری

 
 
عارف علوی: نشست های منظم مکانیزم های تجاری و اقتصادی میان پاکستان و ایران ضروری است
کد خبر :1246936089

15:23 1400/09/07


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, پاکستان و ایران, تجارت, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور ایران, رئیس جمهور پاکستان, روابط اقتصادی, روابط دوجانبه,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در حاشیه سفرش به عشق آباد پایتخت ترکمنستان با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیدار کرد.


ترکمنستان: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در حاشیه سفرش به عشق آباد پایتخت ترکمنستان با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیدار کرد.

عارف علوی در این بین با بیان اینکه ایران کشور همسایه و برادر اسلامی ما است و دو کشور روابط عمیق تاریخی، زبانی، مذهبی و دینی دارند، افزود: برگزاری اجلاس منظم مکانیزم دوجانبه تجارت و اقتصاد ضروری است. فرصت های زیادی برای تقویت روابط تجاری فیمابین وجود دارد و سازمان همکاری اقتصادی درحال نقش آفرینی مهم جهت گسترش روابط منطقه است . وی افزود: ضروری است برای استحکام بیشتر همکاری های اقتصادی و روابط منطقه ای، سازمان همکاری اقتصادی را بیشتر تقویت کرد.

وی افزود: پاکستان به گسترش روابط منطقه ای و رفاه ژئواکونومیک اهمیت ویژه ای می دهد. حمل و نقل جاده ای بین المللی از پاکستان به ترکیه و آذربایجان به نفع کل منطقه اکو خواهد بود.

گفتنی است در ادامه این دیدار در خصوص افغانستان نیز گفتگو شد. رئیس جمهور پاکستان در این رابطه اظهار داشت: خواستار صلح در افغانستان هستیم. علوی ضمن عرض تبریک به همتای ایرانی خود بابت پیروزی در انتخابات و تشکر از رهبری ایران بابت حمایت اصولی از موضع پاکستان در قبال کشمیر، از ابراهیم رئیسی برای سفر به پاکستان دعوت کرد. همچنین سید رئیسی نیز از همتای پاکستانی اش برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد.

رهبران دو کشور ضمن توافق در زمینه تقویت بیشتر مناسبات دوطرفه ، با ابراز خرسندی از روابط رو به رشد میان دو کشور و سطح موجود از همکاری ها، در خصوص افزایش مناسبات دوجانبه تجاری و اقتصادی میان پاکستان و ایران نیز توافق کردند.

ارسال نظر

 
1