خبر فوری

 
 
عارف علوی نامزد حزب حاکم،پیروز سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری پاکستان
کد خبر :324514878

17:03 1397/06/13


عارف علوی نامزد حزب حاکم(حزب تحریک انصاف)،با اکثریت آرای نمایندگان پارلمان به عنوان رئیس جمهور جدید پاکستان منتخب گردید.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو نیوز،عارف علوی نامزد حزب حاکم(حزب تحریک انصاف)،با اکثریت آرای نمایندگان پارلمان به عنوان رئیس جمهور جدید پاکستان منتخب گردید.

طبق این گزارش نامزد حزب حاکم که در مقابل دو نامزد دیگر از حزب مردم پاکستان و 4 احزاب متحد اپوزیسیون قرار داشت با کسب اکثریت آرا پیروز میدان گردید.

پس از عدم توافق احزاب اپوزیسیون بر سر نامزد تعیین شده از سوی حزب مردم و تاکید و اصرار حزب مردم بر سر نامزد معرفی شده خود،احزاب اپوزیسیون به دو دسته تقسیم گردیدند که نهایتا حزب مردم اعتزاز احسن را به عنوان نامزد مورد اعتماد خود معرفی نمود و 4 حزب دیگر اپوزیسیون نیز فضل الرحمان را برای تصاحب پست ریاست جمهوری به میدان آوردند و در نتیجه این اختلافات و تقسیم رای،حزب حاکم برنده میدان شد.

از میان 432 حق رای نمایندگان پارلمان،424 رای صحیح به صندوق انداخته شد و 6 رای باطل اعلام گردید و 2 نماینده نیز از رای دادن امتناع ورزیدند،که نهایتا از میان 424 رای صحیح ماخوذه،عارف علوی توانست 212 رای،فضل الرحمان 131 رای و اعتزاز احسن،نامزد حزب مردم 81 رای کسب نمودند.

ارسال نظر

 
1