خبر فوری

 
 
عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی به پاکستان رسید
کد خبر :229197590

18:10 1397/12/16


برچسب ها : پاکستان, عربستان سعودی, هند,

منابع دیپلماتیک پاکستان اظهار داشتند که وزیر امور خارجه عربستان سعودی برای گفتگو و تبادل نظر با مقامات سیاسی و نظامی پاکستان در زمینه تنش های بوجود آمده میان پاکستان و هند و اثرات آن بر منطقه، به پاکستان سفر کرده است.


 

به گزارش راز نیوز، منابع دیپلماتیک پاکستان اظهار داشتند که وزیر امور خارجه عربستان سعودی برای گفتگو و تبادل نظر با مقامات سیاسی و نظامی پاکستان در زمینه تنش های بوجود آمده میان پاکستان و هند و اثرات آن بر منطقه، به پاکستان سفر کرده است.
براساس اعلامیه منتشر شده از جانب وزارت امور خارجه پاکستان، با رسیدن عادل الجبیر به دفتر وزارت خارجه، وی مورد استقبال گرم همتای خود محمود قریشی قرار گرفت. در این دیدار، دو طرف مباحثی همچون : تنش های میان هند و پاکستان ، امنیت و صلح منطقه و منافع ملی مشترک را محور اصلی گفتگوی خود قرار دادند.

 


محمود قریشی اذعان داشت که از پیشنهاد صلح ولیعهد عربستان سعودی استقبال می کنیم. دو وزیر در زمینه ترویج مسائل دوجانبه اقتصادی، سیاسی و امنیتی تحت شورای عالی رتبه پاکستان و عربستان سعودی بایکدیگر توافق کردند.
عادل الجبیر همچنین متعهد به همکاری کامل با پاکستان در روند صلح میان دو کشور شد. وی در این سفر خود با مقامات ارشد سیاسی و نظامی پاکستان دیدار خواهد کرد.

 


قابل ذکر است که عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان طبق قرار قبلی می بایست هفته گذشته به پاکستان سفر می کرد، اما به دلیل پاسخ منفی هند به وی بابت نقش میانجیگری، سفر او به پاکستان با تاخیر مواجه شد. قرار بر این بود تا وی پیام مهم ولیعهد عربستان سعودی را به پاکستان آورد.

ارسال نظر

 
1