خبر فوری

 
 
ظریف: پاکستان را به عنوان شریک خود در امنیت و توسعه منطقه می دانیم
کد خبر :1768009885

16:33 1398/03/03


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و ایران, محمد جواد ظریف, وزیر امور خارجه ایران,

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با رئیس پارلمان پاکستان اظهار داشت: ما پاکستان را به عنوان شریک خود در امنیت و توسعه منطقه تصور میکنیم.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز وزیر امور خارجه ایران در دیدار با رئیس پارلمان پاکستان اظهار داشت:  ما پاکستان را به عنوان شریک خود در امنیت و توسعه منطقه تصور میکنیم.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر محمد جواد ظریف پس از دیدار با نخست وزیر پاکستان، به دیدار با اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در محل ساختمان مجلس ملی پاکستان رفت، دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار ابراز داشت: همکاری میان سازمان های امنیتی دو کشور باعث کاهش چشمگیر وقایع تروریستی در ایران و پاکستان شده است و پیشرفت قابل توجهی در امر مقابله با تروریسم حاصل گردیده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس دو کشور میتوانند نقش بسزایی در نزدیکی و صمیمیت میان ملت ها ایفا نمایند؛ ما در امنیت و توسعه منطقه، پاکستان را به عنوان شریک خود میدانیم و اکنون نیاز به گسترش روابط و همکاری ها در زمینه های اقتصادی و تجاری بسیار مورد توجه است.

اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان نیز در این دیدار اظهار داشت: پاکستان و ایران دارای روابط دیرینه و مشترکات فرهنگی و دینی با یکدیگر هستند و اسلام آباد خواهان گسترش همکاری ها جهت حل مسائل دوجانبه و افزایش روابط دوجانبه با تهران است.

وی افزود: تروریسم و افراط گرایی مهمترین خطر برای امنیت منطقه محسوب می شود و به منظور مقابله با آن نیاز به همکاری های مشترک دو کشور است.

وی خاطرنشان کرد: روابط دیپلماتیک میان پارلمان های دو کشور می تواند نقش حائز اهمیتی در گسترش مناسبات و روابط دوجانبه ایفا نماید، پاکستان خواهان حل تمامی مسائل میان دو کشور از طریق گفتگو و مذاکره است.

اسد قیصر در ادامه گفت: پاکستان علاوه بر ایران خواهان همکاری و روابط صمیمانه با تمامی کشورهای همسایه خود است، همکاری ها میان ایران و پاکستان لازمه توسعه و آبادانی دو کشور است.

دکتر ظریف نیز در پاسخ به این اظهارات اسد قیصر افزود: ملت های دو کشور دارای روابط دیرینه و تاریخی با یکدیگر هستند و ایران روابط دیرینه خود با پاکستان را بسیار حائز اهمیت می پندارد.

وی گفت: دو کشور همسایه ایران و پاکستان در موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی همواره دارای مواضع یکسان بوده اند و دو کشور در هنگام مشکلات در کنار یکدیگر حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1