خبر فوری

 
 
طاهرخان: انفجارهای رخ داده در پاکستان توسط ابر قدرت ها صورت گرفته است
کد خبر :1066683125

21:56 1398/01/24


برچسب ها : انفجار, بلوچستان, بمب, پاکستان, تحصن, تظاهرات, کویته,

پس از انفجار روز گذشته در کویته پاکستان و تحصن مردم هزاره بر خلاف عملیات تروریستی انجام شده ، امروز (شنبه) مقامات سیاسی ایالت بلوچستان برای گفتمان با طاهر خان رهبر تحصن در محل حضور یافته و گفتگو کردند .


 

 

به گزارش راز نيوز، مقامات سیاسی ایالت بلوچستان همچون : مشاور عبد الخالق، قادر نائیلی، ضیاء لانگو وزیر داخلی ایالت ، میر نصیب الله وزیر بهداشت ایالتی و معاون کمیساریای شهر کویته برای پایان دادن تحصن و مذاکرات با رهبر آن، با حضور در محل تحصن هزاره های کویته به گفتگو با رهبر آنان پرداختند.
طاهر خان رهبر تحصن هزاره های شیعه شهر کویته پاکستان در دیدار با مقامات سیاسی ایالت بلوچستان پاکستان، پس از انتقاد شدید از مقامات عالی رتبه سیاسی و نظامی پاکستان، گفت : شما برادران ما هستید، از حضورتان در محل سپاس گذار و خوش آمد می گوییم. اما طبق گزارش خبرگزاری دان ، شهر کویته تاکنون هزار و ششصد بار مورد هدف حملات تروریستی قرار گرفته است. من متعجبم که آیا شما برای گفتن چیزی دارید که به اینجا آمده اید؟ مقامات عالی رتبه سیاسی و نظامی از جمله نخست وزیر، وزیر کشور و فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان درپی حملات قبلی به شهر کویته آمده و متعهد شده بودند که دیگر چنین وقایعی رخ نخواهند داد. حال شما بگویید که ما باید به سخنان چه کسی گوش فرا دهیم و اعتماد کنیم؟ آیا شما پاسخی در این خصوص دارید؟
 
وزیر داخلی ایالت بلوچستان در این میان طی اشاره به مشکلات متعدد مردم بلوچ در زمینه ربوده شدن افراد گفت : دولت 50%درصد از مشکلات پرونده های افراد ربوده شده را بررسی و حل کرده است...
طاهر خان در ادامه ابراز داشت که شما (مقامات سیاسی) و همه مردم می‌دانند که چه کسانی پشت پرده چنین وقایعی هستند. پشت تمامی اقدامات تروریستی و ربوده شدن افراد، ابر قدرت ها و ارتش هستند. ما چگونه می توانیم بپذیریم کشوری که دارای هشتمین قدرت نظامی جهان و بمب هسته ای است نمی تواند چنین وقایعی را کنترل کند؟
دولت و ارتش، زمانیکه تروریست ها در هر گوشه و کناری درحال انجام عملیات های تروریستی هستند، کجا هستند؟ آیا کسی پاسخ این سوال را می‌داند؟
در این حین، وزیر داخلی گفت : ما قبول می کنیم که دولت نواقصی هایی دارد.
 
رهبر تحصن شیعیان هزاره در کویته پاکستان درمیان سخنان وزیر داخلی ایالت، خطاب به مقامات سیاسی حاضر گفت : شما بلوچ هستید، پس غیرت و شرافت بلوچی تان کجا رفته ‌؟ درحالی که تاکنون تنها 800 تن از نیروهای پلیس قربانی حملات تروریستی قرار گرفته اند، اما تاکنون دولت حتی یکی از مهاجمان و عاملین این حملات را دستگیر نکرده است! چنین حملاتی تا زمانیکه نیروهای قدرتمند نخواهند، ادامه خواهند داشت. متاسفانه قدرتمندان ما را قربانی حملات قرار می دهند. من به قدوس بزنجو و فرمانده ارتش پاکستان درپی تحصن حملات گذشته گفته بودم که شما عاملان حملات تروریستی در سرتاسر کشور هستید. این حملات تحت دشمنی اسلامی یا فرقه گرایی انجام نمی شوند و تنها شما مسبب آن هستید. مقامات نیز به کوتاهی و کم کاری های خود اعتراف کرده بودند. نکته مهم آن است که چه کسی از ما حفاظت خواهد کرد، درحالی‌که نیروهای امنیتی نیز از حملات تروریستی درامان نیستند؟
 
معاون کمیساریای شهر کویته نیز پس از قرائت سوره فاتحه برای شهدای حادثه انفجار روز گذشته در شهر کویته، خطاب به طاهر خان گفت : باید درجایی خلوت با یکدیگر به گفتمان بنشینیم. ما می‌دانیم که کاستی هایی از جانب دولت بوده، اما هم اکنون باید به گفتگو بپردازیم و در این رابطه و برای حل مشکلات خود تصمیم گیری کنیم. وضعیت نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته و با تلاش های پیاپی نیز امیدواریم وضعیت بهتر از زمان حال خواهد شد. من به شما تضمین می دهم که به خواسته هایتان رسیدگی کنم و درصورت درخواست شما، میزان کمک ها را نیز افزایش دهم.
 
طاهر خان رهبر تحصن هزاره ها در پاسخ به سخنان کمیساریا گفت : جنگ، جنگ سیاسی است. این نخستین باری نیست که چنین اتفاقاتی رخ می دهند، حملات از سال 2001 میلادی تاکنون ادامه دارند. قبل از شما نیز پس از حملات گذشته مقامات ارشد سیاسی و نظامی در شهر کویته حاضر شده و متعهد شده بودند که مجددا چنین حملاتی انجام نخواهد شد، اما متاسفانه همچنان شاهد وقوع عملیات های تروریستی هستیم.
 
زمانیکه یکی از حضار در تحصن به سخنان عمران خان نخست وزیر فعلی پاکستان " که ارتش گروه های تروریستی را برای دستیابی به اهداف خود تشکیل داده بود و حال که به اهداف خود رسیده است، باید گروه های افراطی را منهدم سازیم" اشاره کرد، معاون کمیساریا اظهار داشت که نباید موضوع بحث را به سوی ابر قدرت ها منحرف سازیم.
معاون کمیساریا در ادامه خاطر نشان کرد که تمامی گروه های مذهبی و سیاسی تاکنون هدف حملات تروریستی قرار گرفته اند.

 

لازم به ذکر است که روز گذشته طی انفجار بمب جاسازی شده در گونی سیب زمینی در بازار هزار گنجی کویته پاکستان، دست کم 20 تن شهید و بیش از 45 نفر زخمی شدند. براساس خبرگزاری های پاکستان ، گروه های تروریستی طالبان و لشکر جنگوی در بیانیه ای اعلام داشتند که این حمله در عملیات مشترک گروه ها انجام شده است. اما این درحالی است که خبرگزاری های خارجی این حمله را از جانب گروه تروریستی داعش می دانند.
پس از حمله، مردم هزاره کویته با حضور گسترده ای تحصن کردند که این تحصن امروز وارد روز دوم خود شده بود.
درپی این حمله بسیاری از مقامات سیاسی ارشد کشور پاکستان، حمله را محکوم کرده و ابراز داشتند که تروریسم وابسته به هیچ دین و ملیتی نیست و تنها هدف آنها بشریت است.
 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 
 

ارسال نظر

 
1