خبر فوری

 
 
طاهر محمود اشرفی: ما همواره شعار زنده باد روابط پاکستان و عربستان سعودی را سر خواهیم داد
کد خبر :495010996

16:26 1399/05/24


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, شورای علمای پاکستان, طاهر محمود اشرفی,

حافظ طاهر محمود اشرفی رئیس شورای علمای پاکستان و مدیریت وفاق المساجد و المدارس در پیامی از ریاض ضمن انتقاد از سخنان وزیر امور خارجه پاکستان، گفت: خبرهایی مبنی بر حمایت عربستان از موضع هند در مسئله کشمیر دروغی بیش نیست.


 

ریاض: به گزارش راز نیوز| حافظ طاهر محمود اشرفی رئیس شورای علمای پاکستان و مدیریت وفاق المساجد و المدارس که در حال حاضر به منظور اخذ دستورات از خاندان سلطنتی پس از تنش زا شدن روابط پاکستان و عربستان سعودی درپی سخنرانی تند و تیز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به ریاض سفر کرده است، با به چالش کشیدن عناصری که عربستان سعودی را عامل گسترش فرقه گرایی  و خشونت فرقه ای در پاکستان میدانند به انجام مناظره در هر زمان و مکانی، گفت: افرادی که خبر های کذب و بی اساس در مورد روابط پاکستان و عربستان سعودی را منتشر می کنند، تا صبح قیامت در عملیات خود موفق نخواهند شد. خبر هایی مبنی بر حمایت عربستان سعودی در مسئله کشمیر از هند نیز دروغی بیش نیست.

وی افزود: سمت رهبری جهان اسلام از جانب خداوند به عربستان سعودی داده شده و این موضوع توسط جهان اسلام نیز پذیرفته شده است. سخنان شاه محمود قریشی برخلاف مواضع ملت و پارلمان پاکستان بود، وزیر امور خارجه باید هنگام سخنرانی جوانب احتیاط را رعایت کند. دیپلماسی این گونه نیست، اگر شما با برادر خود مشکل دارید راهش این است که طی نشستی مشکلات خود را مطرح کنید نه اینگونه بر او بتازید. شبلی فراز وزیر اطلاع رسانی و رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان نیز سخنان محمود قریشی را به صورت شفاف رد کردند. اگر با این وجود نیز کسی در این باره مشکلی دارد، می تواند به کارهای خود ادامه دهد، ما همواره شعار زنده باد روابط پاکستان و عربستان را سر خواهیم داد و هیچکس نمی تواند ما را از این کار باز دارد. ما به افتخار کردن به رهبری عربستان سعودی، خدمات مردمی و روابط پاکستان عربستان افتخار می کنیم. سازمان همکاری اسلامی OIC با همکاری شهید شاه فیصل و شهید بوتو تشکیل شد ولی مدتی است تلاش می شود تا مقابل این سازمان، سازمان دیگری تشکیل شود.

 

بخوانید: درخواست عربستان سعودی در زمینه استعفای شاه محمود قریشی از پاکستان

            سفر طاهر محمود اشرفی به عربستان سعودی درپی سخنان وزیر امور خارجه پاکستان

ارسال نظر

 
1