خبر فوری

 
 
طاهر محمود اشرفی: اجازه نمی دهیم توهین و تکفیر در کشور ادامه یابد
کد خبر :944946255

14:40 1399/07/11


برچسب ها : تفرقه, تفرقه افکنی, تفرقه گرایی, شیعه, شیعه و سنی, علمای شیعه, لاهور, منهاج الحسین,

طاهر محمود اشرفی دستیار ویژه نخست وزیر برای هماهنگی مذهبی روز گذشته طی بازدید از اداره منهاج الحسین (علیه السلام) و دیدار با حجت الاسلام محمد حسین اکبر رهبر تحریک حسینیه پاکستان، گفت: اجازه نمی دهیم توهین و تکفیر در کشور ادامه یابد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| طاهر محمود اشرفی رئیس شورای علمای پاکستان و هیئت علمای متحد پنجاب، دستیار ویژه نخست وزیر برای هماهنگی مذهبی روز گذشته طی بازدید از اداره منهاج الحسین (علیه السلام) و دیدار با حجت الاسلام محمد حسین اکبر رهبر تحریک حسینیه پاکستان، در مورد امور مهم، اتحاد امت اسلام و تشکیل استراتژی برای پایان دادن به تفرقه گرایی گفتگو کرد.

وی در این دیدار با بیان اینکه بقای امت در وحدت و اتحاد است، اظهار داشت که تحت دسیسه ای منظم جهان اسلام را تقسیم می کنند و هدف اصلی این حملات مقدسات ما مسلمانان، حرمین شریفین و مسجد الاقصی است که باید این دسیسه را درک کرد و فهمید. وی افزود: نخست تفرقه و جدایی بین کشور های اسلامی ایجاد کرده و در آن فساد بپا کردند، اکنون نیز کشور هایی که از این دسیسه ها به دور بودند، هدف قرار گرفته اند. درصورتیکه ما با یکدیگر دست به یقه شویم، چگونه می توانیم مسئله فلسطین و کشمیر را مطرح کنیم؟ ما برای تاثیر گزار تر کردن صدای خود، باید متحد شویم. طاهر اشرفی خاطر نشان کرد که به همراه دکتر علامه محمد حسین اکبر، پیر ضیاء الله شاه لانگو، دیگر علما نیز نقش اساسی در موضوع اتحاد امت اسلامی ایفا کرده اند، ما با یک شعار متحد هستیم و اجازه نمی دهیم توهین و تکفیر در کشور ادامه یابد، دولت نیز باید در این مسیر قدم بردارد، نخواهیم گذاشت توهین به مقدسات ادیان و مذاهب انجام شود چون مقدسات همه قابل احترام هستند.

رئیس شورای علمای پاکستان با اظهار این که ما هر روز با علما در حال برقراری ارتباط هستیم، گفت که حل مشکلات از طریق گفتگو و نشست مشترک صورت می پذیرد نه از طریق تبلیغات سوء؛ ما در حال برقراری ارتباط هستیم و انشاءالله به زودی شما خواهید شنید که ما این موج تفرقه گرایی را خنثی کرده ایم. وی با اشاره به کنفرانس وحدت برگزار شده در اداره منهاج الحسین قبل از محرم، گفت: این اقدام باعث شد محرم امنی را داشته باشیم، هرچند که اتفاقاتی نیز رخ داد که قابل تاسف است، من به علمای مذهب شیعه عرض ارادت می کنم که خودشان علیه عناصر شرور به میدان آمدند، آنها ضمن اعلام برائت از چنین افرادی، خودشان علیه آنها شکایت درج کردند. کسی که برای احترام به صدیق اکبر (ابوبکر) رفته و پرونده سازی کرده است، چرا من نباید با او محبت کنم.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت که هم اکنون تنها دو مذهب هستند، یکی حسینی و دیگر یزیدی، ما حسینی هستیم و برای یزیدی ها دعا می کنیم تا خداوند هدایتشان کند، و در صورتیکه قابل هدایت نیستند خداوند ما را با امام حسین و آنها را با یزید محشور کند. همین پیام من است و در همین راستا در حال ارتباط با علما برای ایجاد اتحاد هستم، من با خلوص نیت قدم بر میدارم و امیدوارم خداوند نیز با اعطای برکت، ما را در پایان بخشیدن به این موج تفرقه گرایی کمک کند. وی خاطر نشان کرد که نقش علمای شیعه در این زمینه بی نظیر است، هیچ کس درپی نا امنی نیست، نطق افراد محدود اشرار را نیز با اتحاد خود خواهیم بست.

ارسال نظر

 
1