خبر فوری

 
 
طاهر اشرفی: مناسبات اسلام آباد و ریاض در ماه آتی میلادی بهبود خواهد یافت
کد خبر :1033979576

11:17 1399/11/24


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و عربستان سعودی, دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امورهماهنگی بین مذاهب, ریاض, طاهر محمود اشرفی,

طاهر اشرفی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای هماهنگی بین المذاهب بار دیگر در اظهاراتی از بهبود مناسبات اسلام آباد و ریاض در ماه آتی میلادی خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| طاهر اشرفی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای هماهنگی بین المذاهب بار دیگر در اظهاراتی از بهبود مناسبات اسلام آباد و ریاض در ماه آتی میلادی خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طاهر محمود اشرفی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای هماهنگی بین المذاهب و خاورمیانه روز پنجشنبه در تشریح اقدامات دولت پاکستان برای مدارس دینی گفت: دولت هیچ تغییراتی در متون درسی مدارس دینی ایجاد نخواهد کرد و انجمن وفاق المدارس حوزه های علمیه با کمیسیون آموزش عالی پیوند داده خواهد شد که به بهبود نظام آموزشی مدارس دینی نیز کمک خواهد نمود.

وی افزود: با رهبری عمران خان نخست وزیر پاکستان مطالبات 35 ساله علمای مذهبی و مدارس دینی برآورده گردید، اصلاحات دولتی در مدارس دینی مسیر جدیدی را برای طلاب این مدارس ایجاد خواهد نمود.

طاهر محمود اشرفی در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر به روابط موجود میان پاکستان و کشوهای عربی اشاره نمود و تصریح کرد: سطح مناسبات سیاسی میان اسلام آباد و ریاض در هفته ابتدایی ماه آتی میلادی پیشرفت چشمگیری خواهد داشت و دولت پاکستان در حال انجام رایزنی و مشاره برای تشکیل فدراسیون عرب می باشد.

لازم به ذکر است طاهر اشرفی پیش از این نیز در اظهاراتی یکسان از بهبود سطح مناسبات موجود میان پاکستان و عربستان سعودی خبر داد و گفت: با دستورات نخست وزیر پاکستان در حال رایزنی برای حل مشکلات شهروندان پاکستانی مقیم کشورهای عربی خاورمیانه هستیم و روابط پاکستان و عربستان سعودی در سه ماه آینده بهبود و تقویت خواهد یافت.

وی همچنین با محکوم نمودن حملات مداوم مجاهدان حوثی به مواضع عربستان سعودی در نقاط مختلف خواستار توجه بیش از پیش مقامات سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد در این خصوص شد و گفت: پاکستان و عربستان دارای روابط دوستانه و نزدیک با یکدیگر هستند.

ارسال نظر

 
1