خبر فوری

 
 
طاهر اشرفی: قطعنامه حفاظت از اماکن مذهبی در سازمان ملل نتیجه تلاش های مشترک اسلام آباد و ریاض بود
کد خبر :41859539

16:28 1399/11/04


برچسب ها : انفجار انتحاری, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, پاکستان و عراق, پاکستان و عربستان سعودی, دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امورهماهنگی بین مذاهب, طاهر محمود اشرفی, مجمع عمومی سازمان ملل متحد,

طاهر محمود اشرفی دستیار ویژه نخست وزیر برای هماهنگی مذهبی ابراز داشت: قطعنامه حفاظت از اماکن مذهبی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نتیجه تلاش های مشترک پاکستان و عربستان سعودی بود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| طاهر محمود اشرفی دستیار ویژه نخست وزیر برای هماهنگی مذهبی ابراز داشت: قطعنامه حفاظت از اماکن مذهبی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نتیجه تلاش های مشترک پاکستان و عربستان سعودی بود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طاهر محمود اشرفی امروز طی سخنانی با اشاره به تصویب قطعنامه حفاظت از اماکن مذهبی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز داشت: از سازمان همکاری اسلامی به دلیل همکاری در تصویب قطعنامه علیه اسلام هراسی تقدیر می کنیم، این قطعنامه نتیجه تلاش های نخست وزیر پاکستان علیه اسلام هراسی و ظلم علیه اقلیت های مذهبی در هند است.

وی خاطرنشان کرد: خواسته پاکستان این است که ملت مسلمان با اتحاد و همدلی از اماکن مذهبی و حقوق مسلمان دفاع کند، تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل نشان دهنده این است که مواضع عمران خان در سطح جهان مورد پذیرش واقع شده است.

وی تصریح کرد: تصویب قطعنامه در مقابله با اسلام هراسی در نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی و سپس تصویب آن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشان دهنده روابط مستحکم و سیاست های موفق پاکستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم نمودن انفجارهای انتحاری بغداد ابراز داشت: ملت و دولت پاکستان در کنار ملت و مردم عراق در مقابله با تروریسم و افراط گرایی حضور دارند، ملت مسلمان نیازمند اتحاد و انسجام برای مقابله با تروریسم، افراط گرایی و اسلام هراسی است.

رئیس شورای علمای پاکستان افزود: تروریسم و افراط گرایی تمام دنیا را فرا گرفته است و امنیت و ثبات کشورهای اسلامی و کشورهای عربی مهمترین هدف تروریست هاست، بنابراین ما نیازمند تدوین برنامه استراتژیک عملی و اتحاد بین المسلمین برای پایان دادن به تروریسم و افراط گرایی هستیم.

طاهر محمود اشرفی با اشاره به گستاخی به اماکن مقدس اقلیت های مذهبی در هند گفت: آنگونه که به مقدسات اقلیت های مختلف در هند توهین می شود و هزاران مسجد، کلیسا و معبد از جمله مسجد بابری هدف این حملات متعصبانه قرار گرفته اند نیازمند اقدامات فوری و مناسب هند می باشد.

ارسال نظر

 
1