خبر فوری

 
 
طاهر اشرفی: در 3 ماه آینده روابط پاکستان و کشورهای عربی بیشتر بهبود خواهند یافت
کد خبر :1738624939

12:27 1399/11/13


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و عربستان سعودی, روابط دوجانبه, طاهر محمود اشرفی, عربستان سعودی, کشورهای عربی,

حافظ طاهر محمود اشرفی معاون ویژه نخست وزیر پاکستان برای هماهنگی مذهبی و رئیس شورای علمای خاورمیانه و پاکستان گفت: در 3 ماه آینده روابط پاکستان و کشورهای عربی بیشتر بهبود خواهند یافت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | حافظ طاهر محمود اشرفی معاون ویژه نخست وزیر پاکستان برای هماهنگی مذهبی و رئیس شورای علمای خاورمیانه و پاکستان گفت: در 3 ماه آینده روابط پاکستان و کشورهای عربی بیشتر بهبود خواهند یافت. اقداماتی برای حل مشکلات پاکستانی های ساکن در خاورمیانه با راهنمایی های نخست وزیر پاکستان در حال انجام است. وی با محکوم کردن حملات مداوم حوثی ها به عربستان گفت: سازمان همکاری های اسلامی و سازمان ملل باید بر این موضوع دقت کنند. پاکستان و عربستان روابط نزدیکی با یکدیگر دارند.
وی همچنین افزود: شیوع ویروس کرونا وضعیت جهان را دگرگون کرده اما پاکستان و کشورهای عربی روابط اقتصادی با یکدیگر را افزایش خواهند داد. چشم انداز 2030 محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نه تنها برای پیشرفت اقتصاد عربستان بلکه برای پیشرفت و توسعه جهان اسلام از لحاظ اقتصادی می باشد. همکاری های پاکستان با عربستان نیز همچنان افزایش خواهد یافت. عمران خان نخست وزیر پاکستان و ولیعهد عربستان برای تحکیم اقتصاد جهان اسلام در حال تلاش اند. پاکستان وام یا کمک نمی خواهد بلکه هدفش همکاری های اقتصادی است. در گذشته تمرکز بر دریافت وام ها و کمک های خارجی بود اما اکنون دولت پاکستان به فکر افزایش همکاری های اقتصادی است. روابط پاکستان با کویت نیز در حال افزایش بوده و علاوه بر آن مشکلات ویزا در حال برطرف شدن می باشد. همچنین علاوه بر کارگران، فرصت های کاری در کشور های عربی برای پاکستانی ها در حال افزایش است. کشور های عربی از جمله عربستان در مسیر پیشرفت وتوسعه گام برمی دارند و پاکستان نیز از این فرصت استفاده خواهد کرد که برای این کار ما نیاز به یک برنامه ریزی مناسب داریم.

ارسال نظر

 
1